Ruszył Workplace, czyli Facebook dla biznesu
Facebook wystartował w poniedziałek z Workplace - platformą komunikacyjną podobną do popularnego portalu społecznościowego, ale powstałego z myślą o ułatwieniu pracy firmom i różnym organizacjom. Ma zastąpić narzędzia biurowej komunikacji takie jak e-mail.
10.10.2016 | aktual.: 04.11.2016 10:07
Workplace nie wyświetla reklam i nie jest połączone z istniejącymi kontami na Facebooku. Konta tworzą tu nie pojedyncze osoby, ale organizacje.
Platforma oferuje możliwość prowadzenia rozmów w grupie, rozmów wideo, a także transmisje wideo na żywo i aktualności, podobnie jak sam Facebook.
Dla firm korzystanie z nowego narzędzia będzie płatne, ale Facebook oferuje bezpłatny dostęp szkołom i organizacjom non profit.
Przez ostatnie półtora roku różne organizacje i firmy korzystały z Workplace, wcześniej funkcjonującego pod nazwą Facebook at Work; rozpoczęcie użytkowania platformy było możliwe tylko po otrzymaniu zaproszenia. Według Facebooka obecnie korzysta z niej ponad 1000 organizacji; pół roku temu było ich około 450.