Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
W Grodzisku Mazowieckim pod Warszawą firma Las Palmas rozpoczęła budowę Adventure World Warsaw - parku rozrywki, który ma być Disneylandem naszej części Europy.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
W Grodzisku Mazowieckim pod Warszawą firma Las Palmas rozpoczęła budowę Adventure World Warsaw - parku rozrywki, który ma być Disneylandem naszej części Europy.
230 hektarów terenu, 2 hotele z ponad 800 pokojami, gigantyczny park wodny, rollercoastery i widowiska specjalne, sklepy, bary, parki tematyczne - to wszystko 30 km od Warszawy ma być gotowe już w marcu 2015 roku.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
Już w lipcu oficjele rozpoczęli budowę. Wówczas jednak impreza promocyjna z prawdziwymi pracami nie miała nic wspólnego. Ba, inwestor nie miał wtedy nawet pozwolenia na budowę!
Niedawno na terenie przyszłego parku zaczęły się prace archeologiczne. Teraz budowa rusza z kopyta. W piątek 12 października pomiędzy firmami Las Palm sp z o.o. oraz Imtech Polska - generalnym wykonawcą, został podpisany oficjalny Protokół Przekazania Placu Budowy Adventure World Warsaw Parks & Resort.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
Dziś ciężkie maszyny wjechały na budowę. Rozpoczynają się prace związane z utwardzaniem dróg, wycinką drzew i rozbiórką części budynków stojących na terenie przeznaczonym pod inwestycję. Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa systemu melioracyjnego. Prace nad obiektami rozpoczną się po formalnym uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Z okazji rozpoczęcia prac, w środę 17 października odbędzie się tradycyjne poświęcenie placu budowy przez proboszcza miejscowej parafii.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
Część z pozwoleń została już złożona na początku października w Starostwie Powiatu Grodziskiego. Ze względu na ogrom inwestycji pozwolenia będą wydawane etapami. Teraz na urzędniczych stołach są wnioski dotyczące dwóch hoteli, parku wodnego oraz budynków serwisowych.
W kolejce do złożenia czekają już wnioski dotyczące Parku Tematycznego i Strefy Rozrywki. Inwestorzy z Las Palm liczą, że cała procedura będzie trwała nie dłużej niż 2 miesiące.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
Adventure World Warsaw zajmie łącznie 230 ha podzielonych na 2 etapy inwestycji. Pierwszy etap budowy obejmie powierzchnię równą 106 ha. Kolejny etap â rozbudowa AWW o kolejny park rozrywki i hotele, planowany jest na lata 2016-2020. Według szacunków inwestora w pierwszym roku działalności park odwiedzi ponad 2,6 mln gości. Przewiduje się roczny wzrost liczby odwiedzających na poziomie 3 proc. pomiędzy drugim a piątym rokiem funkcjonowania parku.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
W kompleksie Adventure World Warsaw na gości będzie czekać ponad 50 różnego rodzaju atrakcji w parku tematycznym, w tym 24 przejażdżki i rollercoastery, największy w Polsce park wodny oraz strefa rozrywkowa z kinami, restauracjami, sklepami, butikami, kawiarniami, pubami i klubami. Na terenie kompleksu znajdą się także dwa hotele tematyczne z ponad 800 pokojami, restauracjami i powierzchniami konferencyjnymi.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
Wartość inwestycji to 620 mln euro, czyli około 2,5 mld zł. Skąd tak gigantyczne pieniądze u dotąd anonimowego holenderskiego biznesmena?
- Nikt za nami nie stoi. Żaden park rozrywki, żaden inwestor. Współpracujemy z międzynarodowym konsorcjum banków - mówi Peter Jan Mulder, założyciel parku. - Finansowanie mamy już zapewnione w 100 proc. Do teraz wydaliśmy 160 mln zł - dodaje.
Ruszyła budowa największego parku rozrywki w naszej części Europy
Wybór lokalizacji nie jest przypadkowy. AWW powstanie 30 km od Warszawy przy zjeździe z autostrady A2 na węźle Tłuste. Jak podkreśla inwestor, niedaleko są też trzy lotniska (Okęcie, Modlin oraz łódzki port im. W. Reymonta). W odległości 4 godzin drogi od parku mieszka 20 mln ludzi. Zaraz obok przebiega linia kolejowa z Warszawy do Łodzi, Wrocławia czy Krakowa. Druga łączy stolicę z Poznaniem i dalej na zachód z Berlinem.