Trwa ładowanie...

Ruszyła kampania edukacyjna dla kobiet

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie GE Money Banku, Polki nie czują się pewnie w świeci finansów, a ich oszczędności są nikłe. Kampania edukacyjna Kobieta w świecie finansów ma nauczyć je lepszego gospodarowania funduszami oraz rozumienia ofert bankowych.

Ruszyła kampania edukacyjna dla kobietŹródło: WP.PL, fot: Kamil Jakubczak
d91f0t8
d91f0t8

Badania jednoznacznie wskazały, że 40 proc. badanych kobiet ma zaciągnięte kredyty – w tym gotówkowe, na karatach kredytowych oraz hipoteczne. Niestety aż 18 proc. kobiet pożycza pieniądze na pokrycie bieżących wydatków, zaś 1/4 kobiet przyznaje się do zaciągnięcia pożyczki na spłacenie innej.
Są jednak pozytywy – ponad 90 proc. przebadanych Polek posiada konto osobiste. Jednak płacenie rachunków za ich pośrednictwem nie jest już tak popularne. Ponad 30 proc. wciąż korzysta z archaicznych form płacenia rachunków i załatwia takie sprawy na poczcie. Wynika to najwidoczniej z większego przywiązania kobiet do gotówki, bo to za jej pośrednictwem wolą płacić za zakupy, natomiast karty kredytowe traktują jako uzupełnienie i ratunek w „czarnej godzinie”.

_ Ponad połowa respondentek uważa, że używanie karty płatniczej prowadzi do utraty kontroli nad swoimi finansami _– mówi dr Ewa Lisowska ze Szkoły Głównej Handlowej, współpracująca z kampanią. Jej zdaniem kobiety korzystają z produktów bankowych, ale obawiają się swoich wyborów.
Większość Polek odkłada do przysłowiowej „skarpety”. 40 proc. nie oszczędza wcale, ich liczba zwiększa się zdecydowanie, gdy weźmiemy pod uwagę matki samotnie wychowujące dzieci, tutaj wynik waha się na poziomie ok. 60 proc.

Zasadniczym wnioskiem, jaki należy wyciągnąć z wyników badań, jest fakt, iż dla ponad połowy kobiet oferty instytucji finansowych są zbyt skomplikowane. Zaledwie 7 proc. deklaruje, że posiada dużą wiedzę o finansach i bankach. 1/3 chciałaby natomiast poszerzenia swoje wiedzy w tym zakresie.
Jak zapewnia Aleksandra Kwiatkowska, rzecznik prasowa GE Money Banku, dlatego też powstała ta kampania, a jej celem jest „dostarczeniem Polkom niezbędnych porad i narzędzi oraz pokazanie sposobów na oszczędzanie i efektywne zarządzanie budżetem domowym”.

Więcej o kampanii można dowiedzieć się na stronie internetowej www.finansekobiet.pl. Za jej pośrednictwem można zapisać się na szkolenia oraz znaleźć poradniki zarządzania budżetem.
Badania przeprowadzono na próbie 500 Polek w wieku 19-55 lat, które mają dzieci do lat osiemnastu, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet samodzielnie wychowujących dzieci.

d91f0t8

Najbliższe szkolenia odbędą się:
Warszawa – 3 lub 4 sierpnia, godz. 9.00 – 16.30,
Centrum Konferencyjne CFP, ul. Puławska 15, sala ECHO – I piętro

*Gdańsk *– 5 lub 6 września, godz. 9.00 – 16.30
START Hotel Dom Muzyka, ul. Łąkowa 1/2 , sala konferencyjna – parter

Kraków – 12 lub 13 września, godz. 9.00 – 16.30
Hotel Atrium, ul. Krzywa 7, sala główna – parter

Zapisy na szkolenia można dokonywać przez stronę www.finansekobiet.pl lub telefonicznie (22) 622 46 19.

Kamil Jakubczak – Wirtualna Polska

d91f0t8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d91f0t8