Rynek dżemów wzrośnie o 30% w 5 lat, m.in dzięki aktywności Herbapolu Lublin
Warszawa, 16.10.2014 (ISBnews) - Herbapol Lublin spodziewa się, że jego wejście na rynek produktów dżemowych przyczyni się do wzrostu tego rynku o ok. 30% w ciągu maksymalnie 5 lat, poinformował prezes Roman Górny.
16.10.2014 10:13
"Rynek produktów dżemowych jest dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. (...) Jestem przekonany, że nasze produkty szybko zdobędą sympatię konsumentów, co pozwoli nam zyskać pozycję wicelidera kategorii w mniej niż dwa lata. Nie mam również wątpliwości, że nasza aktywność w tym segmencie spopularyzuje całą kategorię, dlatego spodziewam się jej wzrostu o ok. 30% w ciągu nie dalej niż 5 lat" - powiedział Górny, cytowany w komunikacie.
Spółka wprowadza kompleksową ofertę dżemów, konfitur oraz powideł marki Herbapol i deklaruje, że niebawem będzie je można kupić w największych sieciach handlowych w całej Polsce (na razie produkty są dostępne w sklepach tradycyjnych), podano również.
Spółka informowała wcześniej, że w perspektywie dwóch lat planuje zyskać pozycję wicelidera kategorii wartej 372 mln zł i spodziewa się, że w 2015 r. dżemy, konfitury i powidła wygenerują ok. 10 - 15 mln zł przychodów. W perspektywie 5 lat grupa chce mieć 20% udziałów rynkowych.
Rynek produktów dżemowych w Polsce wart jest ponad 372 mln zł . Dzielony on jest na 5 kategorii, wśród których najsilniejszą są dżemy (62% udziałów w sprzedaży wartościowej). Na kolejnych pozycjach plasują się: konfitury (16,6%), powidła (10,8%), marmolady (7,3%) i owoce prażone (3,4%) . Najpopularniejszymi wariantami smakowymi dżemów w Polsce są: truskawka, wiśnia, czarna porzeczka oraz brzoskwinia .Z kolei w segmencie konfitur są to: wiśnia, truskawka, jagoda oraz malina .
Herbapol Lublin to producent m.in. syropów owocowych, herbat smakowych, napojów, leków OTC czy suplementów diety. Marka Herbapol jest liderem segmentu syropów owocowych (27,5% udziałów w ujęciu wartościowym) , herbat ziołowych (20,7%) oraz wiceliderem herbat owocowych (9,8%) . W 2013 r. przychody spóki wyniosły 281,7 mln zł, z tego 180 mln zł pochodziło z działalności w sektorze spożywczym, a 101,7 mln zł z działalności w sektorze farmaceutycznym.
(ISBnews)