Rynek reklamy TV w 2011 roku zamknie się na niskim jednocyfrowym plusie (opis)
15.11. Warszawa (PAP) - Rynek reklamy telewizyjnej w 2011 roku zamknie się na niskim jednocyfrowym plusie - poinformował prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki. Grupa Telewizji...
15.11.2011 | aktual.: 15.11.2011 15:23
15.11. Warszawa (PAP) - Rynek reklamy telewizyjnej w 2011 roku zamknie się na niskim jednocyfrowym plusie - poinformował prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki. Grupa Telewizji Polsat pracuje nad kolejnymi kanałami tematycznymi i być może jeszcze w tym roku wprowadzi kolejny, a następny w 2012 roku.
"Rynek reklamy telewizyjnej w IV kw. tego roku zanotuje spadek, tak jak w III kw., ale wzrost który wygenerował w I i II kw., czyli w pierwszym półroczu sprawi, że według nas cały rok 2011 zamknie się na małym plusie. Na niskim, jednocyfrowym plusie" - powiedział Libicki podczas wtorkowej konferencji prasowej.
Libicki powiedział też, że Grupa Polsat pracuje nad wprowadzeniem kolejnych kanałów tematycznych.
"W tej chwili pracujemy nad kilkoma pomysłami. Jeden - wydaje się - być może uda się wprowadzić w życie jeszcze w tym roku, a jeden być może uda się - ale nie chciałbym tego zapowiadać - w 2012 roku" - powiedział Libicki.
Rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w III kw. 2011 roku spadł o 1,0 proc. r/r do 717 mln zł, a przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 1,0 proc. do 170 mln zł, zaś ich udział w rynku wyniósł 23,7 proc.
Przychody z reklamy i sponsoringu stanowiły w III kw. 2011 roku 27 proc. ogółu przychodów Grupy Cyfrowego Polsatu.
Po trzech kwartałach 2011 roku rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł r/r o 2,7 proc. do 2,722 mld zł, a przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 5,8 proc. r/r do 617 mln zł, zaś ich udział w rynku wyniósł 22,7 proc.
Skonsolidowane przychody Telewizji Polsat wzrosły w III kw. 2011 roku do 226 mln zł z 213 mln zł rok wcześniej, EBITDA spadła do 54 mln zł z 60 mln zł (marża EBITDA 24,1 proc. wobec 28,2 proc. rok wcześniej), a zysk netto wzrósł do 21 mln zł z 15 mln zł.
Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku skonsolidowane przychody Telewizji Polsat wzrosły do 779 mln zł z 689 mln zł rok wcześniej, EBITDA wzrosła do 238 mln zł z 214 mln zł (marża EBITDA 30,6 proc. wobec 31,2 proc. rok wcześniej), a zysk netto spadł do 156 mln zł z 158 mln zł.
Grupa Telewizji Polsat zwiększyła w III kw. 2011 roku udział w oglądalności o 9,9 proc. do 21,2 proc., a kanał główny Polsatu był liderem z 15,9 proc. udziałem w oglądalności. Po trzech kwartałach było to odpowiednio 20,6 proc. i 16,2 proc.(PAP)
bas/ ana/