Trwa ładowanie...
djwgw7j
djwgw7j

"Rzeczpospolita": własny biznes bardziej przemawia do młodych

Choć większość Polaków deklaruje pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości, to poza pokoleniem Y chęci do założenia firmy są niewielkie - zwraca uwagę "Rzeczpospolita".
Share
djwgw7j

Podczas gdy na świecie niemal sześć na dziesięć osób chciałoby założyć własną firmę, zaś w skali Unii Europejskiej prawie co druga, to w Polsce takich potencjalnych przedsiębiorców jest tylko 27 proc. Znacznie rzadziej wierzymy też we własne umiejętności biznesowe - tak wynika z tegorocznej, siódmej już edycji Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości, AGER 2016, do którego dotarła "Rzeczpospolita".

Jak wynika z raportu, inkubatory przedsiębiorczości są w Polsce potrzebne, gdyż gotowość do sprawdzenia się we własnym biznesie z roku na rok rośnie: obecnie już 41 proc. badanych Polaków nie wyklucza założenia w przyszłości firmy (przed rokiem takich deklaracji było 38 proc.)

Średnią podwyższa młode pokolenie tzw. milenialsów, do 35. roku życia. Wśród nich ten potencjał przedsiębiorczości jest największy; 57 proc. wyobraża sobie start w biznesie, a 43 proc. deklaruje chęć założenia własnej firmy.

Raport przygotowany przez Instytut GfK pod patronatem Uniwersytetu Technicznego w Monachium i ogłaszany z okazji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (14-20 listopada) jest wynikiem badania, którym objęto reprezentatywną próbę prawie 59 tys. osób z 45 państw świata, w tym ponad tysiąc z Polski.

djwgw7j

Podziel się opinią

Share
djwgw7j
djwgw7j