Trwa ładowanie...

Skąd Lidl wziął piekarza do reklamy? Niesamowita kariera pioniera mrożonego pieczywa

Ponad 160 milionów złotych przychodów rocznie, eksport pieczywa do 26 krajów za pośrednictwem sieci handlowej, a wkrótce miliard... Tak! Miliard produkowanych kajzerek rocznie. To profity piekarni Michała Zajezierskiego ze współpracy z Lidlem. Szef rodzinnej piekarni w Legionowie trafił właśnie do reklamy tej sieci handlowej.

Skąd Lidl wziął piekarza do reklamy? Niesamowita kariera pioniera mrożonego pieczywaŹródło: WP.PL
d7ft0an
d7ft0an

Pierwszy raz do gazetek, na billboardy reklamowe oraz do materiałów w serwisach Youtube i Facebook Lidla trafił autentyczny polski dostawca tej wywodzacej się z Niemiec sieci. Michał Zajezierski ma kontrakt na wyłączność w zaopatrywaniu w pieczywo całej sieci marketów Lidla w Polsce. Mało tego, za pośrednictwem centrali marketu piekarz sprzedaje produkty na 26 europejskich rynków. Może się okazać, że statystyczny Niemiec zaczyna dzień od bułki, która drogę do sklepu zaczęła w podwarszawskim Legionowie.

- Czujemy się wyróżnieni, że mogliśmy uczestniczyć w kampanii promującej dobry, polski chleb, który powstaje właśnie w Piekarni Nowel. Udział w kampanii potwierdza autentyczność naszych produktów, które tworzymy z pasją od prawie 100 lat. Kampania ma wartość nie tylko reklamową, ale przede wszystkim edukacyjną. Wspólnie z Lidlem przedstawiamy zalety i jakość pieczywa do dopieku, które trafia na polskie stoły – mówi Michał Zajezierski, wiceprezes zarządu Nowel.

Bułka najpierw jest zimna

O co chodzi z tym "dopiekiem"? Piekarnia Zajezierskiego to jeden z liderów patentu uznawanego za pomysł z piekła rodem. Piekarnie mogą osiągnąć gigantyczną skalę sprzedaży, o ile zdecydują się na technologię zamrażania pieczywa. Wygląda to tak, że kajzerka trafiająca do pieca, wypiekana jest jedynie na 70-80 procent. Następnie bułki są szybko schładzane na kamień. W temperaturze -25 stopni trafiają do sklepów. Na miejscu, czyli w sklepie, kawiarni, barze można je wypiec już na 100 procent, a będą świeże i chrupkie. To miłe dla klienta, ale też wygodne dla sprzedawcy, bo ze zmagazynowanych zimnych bułek odpiecze tylko tyle, ile potrzebują klienci.

Które pieczywo jest najzdrowsze?

W ten sposób rodzinna piekarnia Nowakowskich i Zajezierskich trafiła do top 3 największych biznesów branży w Polsce. Po najnowszych inwestycjach zamierzają produkować miliard kajzerek rocznie. Niedawno wysłali pierwszą partię produktów do USA.

d7ft0an

Co ciekawe Michał Zajezierski już od lat walczy z mitem o złej jakości tzw. mrożonego pieczywa. Dyskutuje zwłaszcza z Katarzyną Bosacką, autorką popularnego programu pt "Wiem, co jem". - Pod lupę weźmiemy pieczywo! Przeciętny Polak pochłania 2 bochenki chleba tygodniowo. Najczęściej kupujemy pieczywo w supermarketach, ale czy wiemy co się w nim kryje? Wyroby tam sprzedawane pochodzą najczęściej z głębokiego mrożenia, pełne są polepszaczy i sztucznych dodatków! - czytamy w zapowiedzi odcinka programu sprzed kilku tygodni.

Co innego pokazuje w piekarni Zajezierski. Jego chleb żytni ma następujący skład: mąka żytnia typ 720, naturalny zakwas żytni (mąka żytnia typ 720, woda), woda, sól. Niewielki dodatek drożdży ( i na to oburzają się puryści) pozwala na stabilizację jednego z procesów. Występujący niekiedy olej, służy do smarowania formy, aby łatwiej wychodził z niej bochenek.

Lidl bije się z Biedronką

Ciepłe pieczywo to jedna z kategorii, która przyciąga klientów do codziennych zakupów. Do tej pory bułki i chleb sprzedawne w marketach były bezmarkowe. Jednak zażarcie konkurujące ze sobą Biedronka i Lidl wpadły na pomysł, że i do tej kategorii produktów trzeba doczepić jakąś ckliwą i sentymentalą historię. W Biedronce wypiekane na miejscu pieczywo zachwalał szef tego działu. Wspominał przy tym, jak w młodości smakował mu pachnący, tradycyjnie wypiekany chleb. Lidl postanowił to przebić i jeszcze mocniej zagrać na uczuciach. Pochwalił się przedsiębiorcą z krwi i kości. Casting wygrał właśnie Zajezierski.

Siłą firmy Nowel jest rodzinny charakter przedsiębiorstwa, tradycyjne receptury i innowacyjne technologie produkcji. Historia piekarni sięga 1925 roku, kiedy Antoni Nowakowski, pradziadek Michała Zajezierskiego, otworzył niewielki rzemieślniczy zakład w Nowym Dworze Mazowieckim. Obecna właścicielka Elżbieta Zajezierska, wnuczka założyciela piekarni, wraz z dziećmi: Michałem i Karoliną podjęli wyzwania zmieniającego się rynku piekarniczego i wykorzystali możliwości najnowszych technologii. W 2016 roku w Nowel zaczęła działać największa w Polsce automatyczna linia do wypieku chleba regionalnego. Zeszłoroczny przychód firmy wyniósł ok. 140 mln zł. Obecnie Nowel produkuje 144 tony pieczywa dziennie.

d7ft0an
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d7ft0an