Skąd Lidl wziął piekarza do reklamy? Niesamowita kariera pioniera mrożonego pieczywa

Ponad 160 milionów złotych przychodów rocznie, eksport pieczywa do 26 krajów za pośrednictwem sieci handlowej, a wkrótce miliard... Tak! Miliard produkowanych kajzerek rocznie. To profity piekarni Michała Zajezierskiego ze współpracy z Lidlem. Szef rodzinnej piekarni w Legionowie trafił właśnie do reklamy tej sieci handlowej.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Pierwszy polski przedsiębiorca reklamowany przez Lidl.
Pierwszy polski przedsiębiorca reklamowany przez Lidl. (WP.PL)

Pierwszy raz do gazetek, na billboardy reklamowe oraz do materiałów w serwisach Youtube i Facebook Lidla trafił autentyczny polski dostawca tej wywodzacej się z Niemiec sieci. Michał Zajezierski ma kontrakt na wyłączność w zaopatrywaniu w pieczywo całej sieci marketów Lidla w Polsce. Mało tego, za pośrednictwem centrali marketu piekarz sprzedaje produkty na 26 europejskich rynków. Może się okazać, że statystyczny Niemiec zaczyna dzień od bułki, która drogę do sklepu zaczęła w podwarszawskim Legionowie.

- Czujemy się wyróżnieni, że mogliśmy uczestniczyć w kampanii promującej dobry, polski chleb, który powstaje właśnie w Piekarni Nowel. Udział w kampanii potwierdza autentyczność naszych produktów, które tworzymy z pasją od prawie 100 lat. Kampania ma wartość nie tylko reklamową, ale przede wszystkim edukacyjną. Wspólnie z Lidlem przedstawiamy zalety i jakość pieczywa do dopieku, które trafia na polskie stoły – mówi Michał Zajezierski, wiceprezes zarządu Nowel.

Bułka najpierw jest zimna

O co chodzi z tym "dopiekiem"? Piekarnia Zajezierskiego to jeden z liderów patentu uznawanego za pomysł z piekła rodem. Piekarnie mogą osiągnąć gigantyczną skalę sprzedaży, o ile zdecydują się na technologię zamrażania pieczywa. Wygląda to tak, że kajzerka trafiająca do pieca, wypiekana jest jedynie na 70-80 procent. Następnie bułki są szybko schładzane na kamień. W temperaturze -25 stopni trafiają do sklepów. Na miejscu, czyli w sklepie, kawiarni, barze można je wypiec już na 100 procent, a będą świeże i chrupkie. To miłe dla klienta, ale też wygodne dla sprzedawcy, bo ze zmagazynowanych zimnych bułek odpiecze tylko tyle, ile potrzebują klienci.

Które pieczywo jest najzdrowsze?

W ten sposób rodzinna piekarnia Nowakowskich i Zajezierskich trafiła do top 3 największych biznesów branży w Polsce. Po najnowszych inwestycjach zamierzają produkować miliard kajzerek rocznie. Niedawno wysłali pierwszą partię produktów do USA.

Co ciekawe Michał Zajezierski już od lat walczy z mitem o złej jakości tzw. mrożonego pieczywa. Dyskutuje zwłaszcza z Katarzyną Bosacką, autorką popularnego programu pt "Wiem, co jem". - Pod lupę weźmiemy pieczywo! Przeciętny Polak pochłania 2 bochenki chleba tygodniowo. Najczęściej kupujemy pieczywo w supermarketach, ale czy wiemy co się w nim kryje? Wyroby tam sprzedawane pochodzą najczęściej z głębokiego mrożenia, pełne są polepszaczy i sztucznych dodatków! - czytamy w zapowiedzi odcinka programu sprzed kilku tygodni.

Co innego pokazuje w piekarni Zajezierski. Jego chleb żytni ma następujący skład: mąka żytnia typ 720, naturalny zakwas żytni (mąka żytnia typ 720, woda), woda, sól. Niewielki dodatek drożdży ( i na to oburzają się puryści) pozwala na stabilizację jednego z procesów. Występujący niekiedy olej, służy do smarowania formy, aby łatwiej wychodził z niej bochenek.

Lidl bije się z Biedronką

Ciepłe pieczywo to jedna z kategorii, która przyciąga klientów do codziennych zakupów. Do tej pory bułki i chleb sprzedawne w marketach były bezmarkowe. Jednak zażarcie konkurujące ze sobą Biedronka i Lidl wpadły na pomysł, że i do tej kategorii produktów trzeba doczepić jakąś ckliwą i sentymentalą historię. W Biedronce wypiekane na miejscu pieczywo zachwalał szef tego działu. Wspominał przy tym, jak w młodości smakował mu pachnący, tradycyjnie wypiekany chleb. Lidl postanowił to przebić i jeszcze mocniej zagrać na uczuciach. Pochwalił się przedsiębiorcą z krwi i kości. Casting wygrał właśnie Zajezierski.

Siłą firmy Nowel jest rodzinny charakter przedsiębiorstwa, tradycyjne receptury i innowacyjne technologie produkcji. Historia piekarni sięga 1925 roku, kiedy Antoni Nowakowski, pradziadek Michała Zajezierskiego, otworzył niewielki rzemieślniczy zakład w Nowym Dworze Mazowieckim. Obecna właścicielka Elżbieta Zajezierska, wnuczka założyciela piekarni, wraz z dziećmi: Michałem i Karoliną podjęli wyzwania zmieniającego się rynku piekarniczego i wykorzystali możliwości najnowszych technologii. W 2016 roku w Nowel zaczęła działać największa w Polsce automatyczna linia do wypieku chleba regionalnego. Zeszłoroczny przychód firmy wyniósł ok. 140 mln zł. Obecnie Nowel produkuje 144 tony pieczywa dziennie.

Polub WP Finanse