Skonsolidowany zysk netto Cinema City wzrósł w III kw. '08 do 4,0 mln euro

14.11.Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto jednostki
dominującej Cinema City wzrósł w III kwartale 2008 roku do 4,0 mln
euro z 3,56 mln euro rok wcześniej i był lepszy do...

14.11.2008 | aktual.: 14.11.2008 09:52

14.11.Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto jednostki dominującej Cinema City wzrósł w III kwartale 2008 roku do 4,0 mln euro z 3,56 mln euro rok wcześniej i był lepszy do konsensusu rynkowego na poziomie 3,8 mln euro.

Spółka podała w raporcie kwartalnym, że zysk operacyjny wzrósł do 5,06 mln euro z 4,68 mln euro przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o 5,0 mln euro.

Przychody wzrosły do 48,07 mln euro z 41,5 mln euro. Szacunki rynkowe zakładały, że będzie to 48,8 mln euro.

Narastająco po trzech kwartałach 2008 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 14,7 mln euro wobec 13,01 mln euro rok wcześniej, zysk operacyjny 17,5 mln euro wobec 15,6 mln euro, a przychody 140,05 mln euro wobec 121,8 mln euro.

Spółka podała w komunikacie prasowym, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku sprzedała 16,0 mln biletów (o 4,9 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2007 r.), z czego 5,9 mln biletów (spadek o 1,2 proc.) w samym III kw. 2008 r.

W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2008 roku Cinema City otworzyło multipleksy z 94 salami kinowymi, a 11 kolejnych umów najmu zostało podpisanych na multipleksy w Rumunii i Polsce.

"Przed nami pracowity okres, w którym nasz kalendarz wypełniony jest otwarciami kin, a także premierami w naszym przekonaniu ciekawych filmów międzynarodowych i lokalnych, łącznie z produkcjami w technice cyfrowej 3D oraz innymi wydarzeniami i przedstawieniami wyświetlanymi w kinach" - powiedział cytowany w komunikacie Moshe J. Greidinger, prezes Cinema City.

"W 2009 r. planujemy otworzyć około 150 sal kinowych oraz kontynuować cyfryzację istniejących kin. Mocno wierzymy, że nadchodzące kwartały będą dobre, jeśli chodzi o wyniki Cinema City. Jesteśmy przekonani, że zawirowania w gospodarce nie wpłyną znacząco na nasze wyniki. W ostatnich miesiącach, a także patrząc historycznie, mogliśmy zaobserwować, że ludzie lubią chodzić do kina tak samo w dobrych, jak i w złych czasach - dodał.

W Polsce przez pierwsze dziewięć miesięcy 2008 roku Cinema City sprzedała 9,1 mln biletów (wzrost o 0,8 proc.).

Przychody z Polski, największego rynku działalności dla Cinema City, stanowiły 53,7 proc. przychodów ogółem po dziewięciu miesiącach 2008 r.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:PAP
mediawynikigiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)