Trwa ładowanie...
d2ncof8

Skorygowana EBITDA EMF spadła r/r do 138 mln zł w IV kw. 2014 r.

Warszawa, 19.02.2015 (ISBnews) - Empik Media & Fashion (EMF) odnotowało 138 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w IV kw. 2014 r. wobec 157 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane.

Share
d2ncof8

Raportowany zysk EBITDA wyniósł 137 mln zł wobec 168 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.028 mln zł w IV kw. 2014 r. wobec 988 mln zł rok wcześniej.

"W ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów, nie uwzględniając Szkół Językowych i Grupy Optimum) przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2014 r. zwiększyły się o 3,4% r/r, a w skali 12 miesięcy 2014 r. przychody ze sprzedaży LFL pozostały na poziomie roku ubiegłego" - czytamy w raporcie.

d2ncof8

W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 230 mln zł skorygowanej EBITDA w porównaniu z 244 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2.983 mln zł w porównaniu z 2.931 mln zł rok wcześniej.

"Główne zmiany w wysokości sprzedaży dotyczyły:

  • Grupy Smyk - wzrost sprzedaży w IV kwartale o 22 mln zł (+5%) i o 45 mln zł (+4%) w skali roku, głównie w wyniku pozytywnej zmiany sprzedaży LFL w sklepach (+2.3% w IV kwartale i +0.3% w skali roku) oraz wpływu nowych otwarć (15 sklepów otwartych w całym 2014 r., z czego 13 w Polsce i 2 w Niemczech).
  • segmentu E-commerce - wzrost sprzedaży w IV kwartale o 31 mln zł (+44%) i o 55 mln zł (+25%) w skali roku, przede wszystkim dzięki dalszemu dynamicznemu rozwojowi głównych sklepów internetowych empik.com i smyk.com.
  • Grupy Empik - spadek sprzedaży w IV kwartale o 5 mln zł (-1%) i o 53 mln zł (-5%) w skali roku, głównie w wyniku prowadzonej transformacji modelu biznesowego oraz negatywnej zmiany sprzedaży LFL w sklepach (-3.5% w IV kwartale i -6.3% w skali roku), częściowo skompensowanej w wyniku otwarcia 25 nowych sklepów w trakcie 2014 r." - czytamy dalej.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.

(ISBnews)

d2ncof8

Podziel się opinią

Share
d2ncof8
d2ncof8