SMS o dopłacie do przesyłki. Poczta Polska ostrzega: to oszustwo
Poczta Polska ostrzega przed nowym rodzajem oszustwa. Klienci dostają wiadomości SMS z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki lub są proszeni o podanie adresu pod pretekstem oczekującej na nich przesyłki.
14.01.2022 17:14
W piątkowym komunikacie Poczta Polska poinformowała, że w ostatnich dniach powtarzają się ataki na klientów w SMS-ach. Przestępstwo polega na wysyłaniu wiadomości, w której jest link do sfałszowanej strony internetowej.
Nowe oszustwo. Uwaga na wiadomości SMS
Sprawcy podszywają się pod Pocztę, wysyłając SMS-y do potencjalnych klientów, w których są oni informowani, że konieczne jest dokonanie dopłaty do przesyłki, na którą czekają. Załączony do wiadomości link przenosi do sfałszowanej strony internetowej, udającej witrynę Poczty.
W innym wariancie przekrętu oszuści telefonują do klientów Poczty, by zdobyć ich adres, również pod pretekstem oczekującej do doręczenia przesyłki.
Szukają danych adresowych, informacji o wartościowych przedmiotach — tłumaczy spółka.
I dodaje, że przekazanie oszustom danych, na podstawie których mogą doprowadzić do kradzieży środków z konta, może być bardziej dotkliwa niż utrata niewielkiej żądanej sumy pieniędzy.
Poczta Polska apeluje do klientów
Spółka apeluje do klientów o czujność. Podkreśla, że nie stosuje takich praktyk jak wysłanie wiadomości z żądaniem dopłaty do przesyłki (szczególnie w innej walucie niż złoty). Taka wiadomość najprawdopodobniej jest fałszywa — tłumaczy Poczta.
Przypomina, że nie powinno się podawać danych osobistych oraz przekazywać żadnych pieniędzy po kontakcie z nieznajomymi. Nie należy klikać także w linki załączone do SMS-ów niewiadomego pochodzenia. Podobnie należy zachować się w przypadku e-maili, które używane były do podobnych przestępstw w przeszłości.