Solar: Otwarcie sklepu w Berlinie i wzrost efektywności sieci w kraju w 2015 r.
Warszawa, 15.01.2015 (ISBnews) - Solar Company ma dobre perspektywy, a kurs akcji, pomimo ostatnich wzrostów, nadal jest niedoszacowany w stosunku do wartości firmy. W tym roku firma planuje kolejne otwarcia sklepów m.in. pierwszego sklepu Solar w Berlinie oraz zwiększenie efektywności sieci na rynku krajowym, poinformował agencję ISBnews prezes Stanisław Bogacki.
15.01.2015 | aktual.: 15.01.2015 09:08
"Cieszę się, że inwestorzy widzą potencjał spółki i inwestują w nasze akcje. Mimo trudnego dla branży sezonu jesienno-zimowego, uzyskanie przez Solar dobrych wyników sprzedażowych w końcówce II połowy ubiegłego roku świadczy o wzroście popularności marki. Mamy dobre perspektywy, dobry cash flow, nie jesteśmy zadłużeni. Pomimo zwyżki kursu, uważam, że nadal nasze akcje są niedoszacowane w stosunku do wartości firmy" - powiedział ISBnews Bogacki.
Kurs akcji poznańskiej spółki modowej Solar Company rósł w ciągu ostatnich kilkunastu dni o ok. 70%. Spółka posiada ogółem 225 sklepów (własnych, franczyzowych i partnerskich), w tym 46 punktów za granicą.
"W tym roku planowane są kolejne otwarcia placówek m.in. pierwszego sklepu Solar w Berlinie. Na 12 lutego br. zaplanowano oczekiwaną przez rynek premierę kolekcji wiosna-lato 2015 r. W 2015 planujemy również zwiększenie efektywności sieci sklepów na rynku krajowym" - dodał prezes Solar Company.
W grudniu 2014 r. skonsolidowane nieaudytowane przychody ze sprzedaży Solar Company wyniosły 12 mln zł, czyli były o 5,3% wyższe niż w grudniu 2013 r. W całym 2014 r. poznańska grupa modowa wypracowała 141,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.
Solar Company S.A. jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od kwietnia 2012 r.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)