Trwa ładowanie...
d2rhxv5
marka
12-03-2009 11:19

Spada wycena największych marek spożywczych

Według Brand Finanse wyceniającego co roku największe światowe marki w różnych branżach, spada wartość takich potęg jak Coca-Cola i Starbucks.

d2rhxv5
d2rhxv5

Wartość 100 najdroższych marek świata w okresie od stycznia do września ubiegłego roku zmalała aż o 67 mld dol., pisze Rzeczpospolita powołując się na raport Brand Finanse. Niżej wyceniane są dziś m.in. marka Coca-Cola, Starbucks, Nike i L'Oreal. Według specjalistów od marketingu, może to być spowodowane kryzysem i obniżkami cen produktów sygnowanych znanymi markami. Eksperci ostrzegają, że w ciężkich czasach ratowanie sprzedaży nie powinno opierać się tylko na wyprzedażach. Agencja reklamowa Young & Rubicam, która prowadzi nadanie Brand Asset Valuator, dochodzi do podobnych wniosków. Mówi o tym, że wiele światowych marek jest przewartościowanych, że mamy wręcz do czynienia z czymś, co można nazwać bańką brandów, na wzór bańki internetowej. W czasach kryzysu wiele przesadzonych wycen poddanych jest ostrej weryfikacji.

JS

d2rhxv5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rhxv5