Spółka Anti planuje debiut giełdowy jeszcze w tym roku
20.10.Warszawa (PAP) - Anti SA, spółka z branży tzw. małej
architektury, złożyła w poniedziałek w KNF prospekt emisyjny.
Firma zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie...
20.10.2008 | aktual.: 20.10.2008 14:39
20.10.Warszawa (PAP) - Anti SA, spółka z branży tzw. małej architektury, złożyła w poniedziałek w KNF prospekt emisyjny. Firma zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie jeszcze w tym roku. Z rynku planuje zebrać kilka milionów złotych.
"Firma planuje przeprowadzić ofertę jeszcze w tym roku. Z rynku zamierza pozyskać kilka milionów złotych, bliżej 10. Pieniądze przeznaczy na rozwój" - powiedział na konferencji prasowej Piotr Biernacki z Euro RSCG Sensors, firmy doradzającej spółce.
Oferującym akcje w ofercie publicznej będzie DnB Nord.
"Chcemy rozwijać się na rynku ogólnopolskim. Dotychczas działaliśmy głównie we Wrocławiu. Od przyszłego roku zaczniemy budować sieć oddziałów w większych miastach Polski, by zwiększyć zasięg naszej działalności" - poinformował prezes spółki Arkadiusz Rzepa.
Spółka działa w segmencie budownictwa, architektury zieleni, usług porządkowych i zarządzania nieruchomościami. Zajmuje się m.in. renowacją dziedzińców i placów miejskich, budową małych obiektów, pomników i fontann, rewitalizacją założeń parkowych i ogrodowych oraz projektowaniem i pielęgnacją terenów zielonych.
Budownictwo wygenerowało w zeszłym roku ponad 61 proc. przychodów, usługi porządkowe blisko 26 proc., architektura zieleni 13 proc., a zarządzanie nieruchomościami 1 proc. (w tym segmencie spółka zaistniała niedawno).
W 2006 roku zysk netto spółki wyniósł 42,33 tys. zł, a przychody 8,5 mln zł. W ubiegłym roku było to, odpowiednio: 822,4 tys. zł i 12,4 mln zł.
"Nasze przychody rosną o ponad 40 proc. rocznie. Sądzę, że ten trend utrzymamy w najbliższych latach. W tym roku rentowność utrzyma się zapewne na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego" - powiedział prezes.
W 2007 roku rentowność netto wyniosła 6,63 proc.
Anti SA szacuje, że w przyszłym roku wartość krajowego rynku tzw. "małej architektury" wyniesie ok. 750 mln zł.
Odbiorcami usług Anti są w 90 proc. firmy i instytucje z sektora publicznego - urzędy miast i gmin, zarządy zieleni miejskiej, zarządy dróg i komunikacji. Pozostali odbiorcy to inwestorzy prywatni oraz spółdzielnie mieszkaniowe.
Spółka ocenia, że rynek ten jest perspektywiczny, ponieważ nakłady samorządów na małą architekturę dynamicznie rosną. (PAP)
morb/ ana/