Spółka i3D planuje jeszcze w 2010 r. zadebiutować na NewConnect
03.08. Warszawa (PAP) - Gliwicka spółka i3D, lider w branży nowych technologii w obszarze interaktywnej grafiki 3D, planuje jeszcze w 2010 roku zadebiutować na rynku NewConnect -...
03.08. Warszawa (PAP) - Gliwicka spółka i3D, lider w branży nowych technologii w obszarze interaktywnej grafiki 3D, planuje jeszcze w 2010 roku zadebiutować na rynku NewConnect - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
W związku z planami wprowadzenia akcji firmy i3D do obrotu na rynku alternatywnym prowadzonym przez warszawską giełdę, spółka rozpoczęła proces przekształcenia w spółkę akcyjną.
"Plany rozwoju naszej firmy zmotywowały nas do podjęcia decyzji o pozyskaniu kapitału z innych źródeł niż środki własne czy kredytowe. Oferowane przez naszą spółkę usługi oraz zapotrzebowanie ze strony rynku czynią ją bardzo atrakcyjną dla inwestorów. Współpracujemy z najlepszymi w tej branży: IBM Deep Computing czy Gesturetek a naszymi klientami są międzynarodowe korporacje takie jak chociażby Boeing, Exxon Mobil czy Saudi Aramco" - powiedział cytowany w komunikacie Arkadiusz Patryas, współzałożyciel spółki i3D.
W komunikacie podano, że wartość światowego rynku technologii wirtualnej rzeczywistości szacuje się na ok. 80 mld USD. Obecnie, technologia VR wykorzystywana jest w pracach badawczo-rozwojowych i projektowych (np. przy wizualizacji modeli), w szkoleniach i edukacji (np. licznymi odbiorcami systemów są wyższe uczelnie techniczne i medyczne), w przemyśle (np. jako narzędzia usprawniające modelowanie procesów produkcji, czy wpływające na poprawę jakości produkcji), a także w marketingu i rozrywce.
Źródłami przychodów dla firm oferujących systemy wizualizacji 3D są: tworzenie oprogramowania i sprzedaż licencji do korzystania z niego (ok. 30 proc.), dostawa urządzeń oraz tworzenie i utrzymanie systemów wykorzystywanych przez klientów. We wszystkich tych obszarach i3D ma doświadczenie i ogromny potencjał, w który warto zainwestować.
Firma i3D, która powstała w 2007 roku, oferuje kompleksowe rozwiązania aplikacyjne i sprzętowe, które umożliwiają pełne odwzorowanie świata realnego w wirtualnej rzeczywistości.
Technologia ma swoje zastosowanie w takich dziedzinach życia jak m.in.: sprzedaż, marketing i reklama, edukacja, projektowanie i wzornictwo przemysłowe, planowanie i optymalizacja, kultura i oświata czy rozrywka.(PAP)
bas/ gor/