Starbucks rzuca rękawicę Red Bullowi i Tigerowi
Na rynku napojów energetycznych zawrzało. Starbucks chce wprowadzić na całym świecie własną markę napojów energetycznych o nazwie Refreshers. Producenci Tigera i Red Bulla muszą mieć się na baczności.
22.03.2012 | aktual.: 23.03.2012 15:13
Nowy napój będzie pierwszym na świecie, który zawierać będzie ekstrakt z zielonej kawy arabica. Ma mieć obniżoną wartość kaloryczną (60 kalorii w jednej puszce) i połączyć kofeinę z sokiem owocowym.
- Jeżeli ktokolwiek na świecie może dostarczyć innowację na rynku kawy, a jednocześnie zaproponować odświeżający i pobudzający napój, to jest to Starbucks - informuje Annie Young-Scrivner, szef działu globalnego marketingu firmy.
Na razie zapowiedziano Refreshers o smaku maliny z granatem, pomarańczy z melonem oraz truskawkowej lemoniady.
W formie testowej można go kupić w wybranych sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych. Pod koniec kwietnia będzie go już jednak można nabyć w ponad 160 tys. sklepów, początkowo tylko na terenie USA.
Wprowadzenie tego napoju na rynek jest częścią strategii rozwoju Starbucks na świecie, która polega na wprowadzaniu nowych produktów, wchodzenie w nowe segmenty rynku i kanały dystrybucji.