Strata netto CCC wyniosła w I kw. '13 39,66 mln zł wobec konsensusu 31,7 mln zł straty (opis)

09.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy CCC w I kwartale 2013 roku wyniosła 39,66 mln zł wobec 2,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus...

09.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy CCC w I kwartale 2013 roku wyniosła 39,66 mln zł wobec 2,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 31,7 mln zł.

Strata operacyjna w I kwartale wyniosła 33,9 mln zł wobec 8,5 mln zł zysku operacyjnego w analogicznym okresie 2012 roku. Oczekiwania rynkowe zakładały 30,9 mln zł straty EBIT.

Przychody spadły do 222 mln zł z 257 mln zł w I kwartale 2012 roku. Konsensus PAP zakładał przychody na poziomie 222 mln zł.

Strata brutto ze sprzedaży wyniósł w I kw. 2013 r. 37,38 mln zł wobec 4,59 mln zł zysku brutto w analogicznym okresie 2012 roku.

Koszty sprzedaży i zarządu w I kw. wyniosły natomiast 132,53 mln zł.

"Dla grupy CCC to najsłabszy kwartał w historii. Sroga i długa zima zniechęciła klientów do zakupów produktów z nowej wiosennej kolekcji. Zarząd spółki stoi na stanowisku, iż jest to tylko odłożenie popytu w czasie a wyniki sprzedaży zanotowane w kwietniu utwierdzają nas w tym przekonaniu" - napisano w komentarzu do wyników.

Na koniec marca 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 706 placówek.

"Pierwszy kwartał 2013 roku stał pod znakiem intensywnej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 7 sklepów na Słowacji, 8 na Węgrzech oraz 5 franczyzowych: 3 w Rumunii i 2 na Łotwie. Trwały również zakrojone na szeroką skalę prace związane z założeniem spółek, budową struktur i uruchomieniem działalności operacyjnej w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Turcji" - podano w komentarzu.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych CCC wzrosła o 26,3 proc. i wyniosła 194,7 tys. m2 na koniec marca 2013 r.(w tym: 156,3 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 154,2 tys. m2 na koniec marca 2012 r.(w tym 136,4 tys. m2 w Polsce).

Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 37,3 proc. i wyniosła 14,3 tys. m2 na dzień 31 marca 2013 r. (w tym 6,3 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 22,8 tys. m2 na koniec marca 2012 r. (w tym 20,4 tys. m2 w Polsce). (PAP)

kam/ osz/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Zmiana w rozwodach. Rząd szykuje nowe przepisy
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
Plaga szczurów w polskim mieście. "Wieczorem nie da się wyjść"
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
30 zł kaucji za kubek. Za kilka dni rusza świąteczny jarmark
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Potężne premie świąteczne. Tyle dostaną kasjerzy w Niemczech
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Nowy program polskiej gminy. Pozwoli zmniejszyć rachunki za wodę
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Górale mieli pokazać turystom zdjęcia swoich pensjonatów. Odmówili
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop
Alkohol 0 proc. jak wegańskie mięso. Unia Europejska mówi stop
Zmieniałeś instalację? Musisz wysłać pismo. Inaczej grzywna do 5 tys.
Zmieniałeś instalację? Musisz wysłać pismo. Inaczej grzywna do 5 tys.
Dwa dodatkowe dni wolne w 2026 r. Pracodawcy nie mogą odmówić
Dwa dodatkowe dni wolne w 2026 r. Pracodawcy nie mogą odmówić
Nowy aquapark w Polsce. Będzie ogromny. Poznaliśmy lokalizację
Nowy aquapark w Polsce. Będzie ogromny. Poznaliśmy lokalizację
Zbadali proszki do prania. Zwycięska marka jest w dyskoncie w Polsce
Zbadali proszki do prania. Zwycięska marka jest w dyskoncie w Polsce