Strata netto CCC wyniosła w I kw. '13 39,66 mln zł wobec konsensusu 31,7 mln zł straty (opis)

09.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy CCC w I kwartale 2013 roku wyniosła 39,66 mln zł wobec 2,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus...

09.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy CCC w I kwartale 2013 roku wyniosła 39,66 mln zł wobec 2,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 31,7 mln zł.

Strata operacyjna w I kwartale wyniosła 33,9 mln zł wobec 8,5 mln zł zysku operacyjnego w analogicznym okresie 2012 roku. Oczekiwania rynkowe zakładały 30,9 mln zł straty EBIT.

Przychody spadły do 222 mln zł z 257 mln zł w I kwartale 2012 roku. Konsensus PAP zakładał przychody na poziomie 222 mln zł.

Strata brutto ze sprzedaży wyniósł w I kw. 2013 r. 37,38 mln zł wobec 4,59 mln zł zysku brutto w analogicznym okresie 2012 roku.

Koszty sprzedaży i zarządu w I kw. wyniosły natomiast 132,53 mln zł.

"Dla grupy CCC to najsłabszy kwartał w historii. Sroga i długa zima zniechęciła klientów do zakupów produktów z nowej wiosennej kolekcji. Zarząd spółki stoi na stanowisku, iż jest to tylko odłożenie popytu w czasie a wyniki sprzedaży zanotowane w kwietniu utwierdzają nas w tym przekonaniu" - napisano w komentarzu do wyników.

Na koniec marca 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 706 placówek.

"Pierwszy kwartał 2013 roku stał pod znakiem intensywnej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 7 sklepów na Słowacji, 8 na Węgrzech oraz 5 franczyzowych: 3 w Rumunii i 2 na Łotwie. Trwały również zakrojone na szeroką skalę prace związane z założeniem spółek, budową struktur i uruchomieniem działalności operacyjnej w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Turcji" - podano w komentarzu.

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych CCC wzrosła o 26,3 proc. i wyniosła 194,7 tys. m2 na koniec marca 2013 r.(w tym: 156,3 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 154,2 tys. m2 na koniec marca 2012 r.(w tym 136,4 tys. m2 w Polsce).

Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 37,3 proc. i wyniosła 14,3 tys. m2 na dzień 31 marca 2013 r. (w tym 6,3 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 22,8 tys. m2 na koniec marca 2012 r. (w tym 20,4 tys. m2 w Polsce). (PAP)

kam/ osz/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Pamiętaj o tej uldze. Czas tylko do końca grudnia
Pamiętaj o tej uldze. Czas tylko do końca grudnia
10 tys. zł opłaty dla właścicieli działek. Urzędnicy mierzą odległości
10 tys. zł opłaty dla właścicieli działek. Urzędnicy mierzą odległości
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Pierwsza taka niedziela w grudniu. Sklepy zmieniają godziny otwarcia
Pierwsza taka niedziela w grudniu. Sklepy zmieniają godziny otwarcia
Od stycznia więcej pieniędzy zostawisz przy kasie. Oto przyczyna
Od stycznia więcej pieniędzy zostawisz przy kasie. Oto przyczyna
Polska sieć wchodzi do Warszawy. Rzuci wyzwanie Żabce?
Polska sieć wchodzi do Warszawy. Rzuci wyzwanie Żabce?
Duża zmiana w abonamencie RTV. Wiemy, kiedy ją odczujemy
Duża zmiana w abonamencie RTV. Wiemy, kiedy ją odczujemy
Polacy rzucili się na te oferty pracy. W zeszłym roku tak nie było
Polacy rzucili się na te oferty pracy. W zeszłym roku tak nie było
Dostałeś wezwanie do zapłaty za parking? Ministerstwo ostrzega
Dostałeś wezwanie do zapłaty za parking? Ministerstwo ostrzega
Taką czekoladę kupujemy. Niepokojące wyniki kontroli
Taką czekoladę kupujemy. Niepokojące wyniki kontroli
Polski gigant otworzył pierwszy sklep w Mołdawii. Mówi o rekordzie
Polski gigant otworzył pierwszy sklep w Mołdawii. Mówi o rekordzie
Ruszył kolejny jarmark. Grzaniec o połowę tańszy niż we Wrocławiu
Ruszył kolejny jarmark. Grzaniec o połowę tańszy niż we Wrocławiu
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥