Strata netto CCC wyniosła w I kw. '13 39,66 mln zł wobec konsensusu 31,7 mln zł straty (opis)
09.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy CCC w I kwartale 2013 roku wyniosła 39,66 mln zł wobec 2,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus...
09.05.2013 | aktual.: 09.05.2013 08:38
09.05. Warszawa (PAP) - Strata netto grupy CCC w I kwartale 2013 roku wyniosła 39,66 mln zł wobec 2,7 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto na poziomie 31,7 mln zł.
Strata operacyjna w I kwartale wyniosła 33,9 mln zł wobec 8,5 mln zł zysku operacyjnego w analogicznym okresie 2012 roku. Oczekiwania rynkowe zakładały 30,9 mln zł straty EBIT.
Przychody spadły do 222 mln zł z 257 mln zł w I kwartale 2012 roku. Konsensus PAP zakładał przychody na poziomie 222 mln zł.
Strata brutto ze sprzedaży wyniósł w I kw. 2013 r. 37,38 mln zł wobec 4,59 mln zł zysku brutto w analogicznym okresie 2012 roku.
Koszty sprzedaży i zarządu w I kw. wyniosły natomiast 132,53 mln zł.
"Dla grupy CCC to najsłabszy kwartał w historii. Sroga i długa zima zniechęciła klientów do zakupów produktów z nowej wiosennej kolekcji. Zarząd spółki stoi na stanowisku, iż jest to tylko odłożenie popytu w czasie a wyniki sprzedaży zanotowane w kwietniu utwierdzają nas w tym przekonaniu" - napisano w komentarzu do wyników.
Na koniec marca 2013 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 706 placówek.
"Pierwszy kwartał 2013 roku stał pod znakiem intensywnej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 7 sklepów na Słowacji, 8 na Węgrzech oraz 5 franczyzowych: 3 w Rumunii i 2 na Łotwie. Trwały również zakrojone na szeroką skalę prace związane z założeniem spółek, budową struktur i uruchomieniem działalności operacyjnej w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Turcji" - podano w komentarzu.
Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych CCC wzrosła o 26,3 proc. i wyniosła 194,7 tys. m2 na koniec marca 2013 r.(w tym: 156,3 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 154,2 tys. m2 na koniec marca 2012 r.(w tym 136,4 tys. m2 w Polsce).
Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych spadła o 37,3 proc. i wyniosła 14,3 tys. m2 na dzień 31 marca 2013 r. (w tym 6,3 tys. m2 w Polsce) w stosunku do 22,8 tys. m2 na koniec marca 2012 r. (w tym 20,4 tys. m2 w Polsce). (PAP)
kam/ osz/