Strata netto Solar Company wyniosła 0,48 mln zł w II kw. 2015 r. wobec zysku rok wcześniej
Warszawa, 31.08.2015 (ISBnews) - Solar Company odnotowało 0,48 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2015 r. wobec 1,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
31.08.2015 17:21
Strata operacyjna wyniosła 0,52 mln zł wobec 1,53 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 34,32 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 34,12 mln zł rok wcześniej.
"W I półroczu 2015 roku łączne przychody osiągnięte przez grupę kapitałową Solar Company ustabilizowały się na poziomie analogicznym do I półrocza 2014 roku (spadek wyniósł 0,3%). Niewielki spadek przychodów związany był z niższą sprzedażą na wyprzedażach na początku tego roku z uwagi na wcześniejsze - zgodne z działaniami rynku - rozpoczęcie akcji wyprzedażowej już w grudniu ubiegłego roku oraz ze spadkami wpływów w sklepach outletowych, natomiast sprzedaż nowej kolekcji wiosna - lato 2015 wzrosła o 5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku" - czytamy w sprawozdaniu zarządu. .
Jednocześnie o około 6% (i wartościowo o 4.523 tys. zł) wzrosła wartość kosztów działalności operacyjnej. Wzrost ten związany jest głównie ze wzrostem kosztów pracowniczych, usług obcych oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów,podano także.
Marża na sprzedaży towarów uległa obniżeniu o 3 pkt proc. w skali roku i ukształtowała się na poziomie 55 (spadek z 58%).
W wyniku tych zmian I półrocze 2015 roku grupa zamknęła stratą na sprzedaży w wysokości 2 905 tys. zł, wobec zysku w kwocie 1 831 tys. zł osiągniętego w I półroczu 2014 r.
W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I-II kw. 2015 r. wyniosła 3,88 mln zł wobec 1,35 mln zł straty rok wcześniej.
Solar Company S.A. jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od kwietnia 2012 r.
(ISBnews)