Strategia Alior Banku: Mniej placówek i produktów, nacisk na kanały online

Warszawa, 13.03.2017 (ISBnews) - Strategia Alior Banku na lata 2017-2020 zakłada m.in. zmniejszenie sieci dystrybucji do ok. 880 punktów w 2020 r. z 1 110 w 2016 r., ograniczenie liczby oferowanych produktów o 50% oraz zwiększenie sprzedaży w kanałach cyfrowych o ponad 40% w 2020 r., podał bank.

13.03.2017 | aktual.: 13.03.2017 09:23

"Zmniejszymy liczbę placówek bankowych i ich strukturę

  • oddziały własne zostaną zredukowane o ponad 30%
  • sieć będzie zdominowana przez małe placówki agencyjne z obsługą gotówki

Mimo ograniczenia liczby placówek, pozostaniemy 4. największą siecią bankową w kraju" - czytamy w prezentacji.
Liczba oddziałów ma spaść do 200 w 2020 r. z 324 w 2016 r., a agencji - odpowiednio do 680 z 786, podał Alior Bank.

"Ograniczamy liczbę oferowanych produktów o 50% - klienci dostaną lepszy, prostszy i wygodniejszy serwis" - zapowiedział także bank.

Bank chce wprowadzić "prawdziwie behawioralną" segmentację klientów indywidualnych - zamiast dotychczasowej opartej na wieku i dochodzie)
bazuje na analizie dużej ilości danych o kliencie.

"W oparciu o szczegółową analizę wyodrębniliśmy 5 segmentów priorytetowych, na których będziemy się skoncentrować:

  • 50% wszystkich klientów
  • ponad 75% przychodów z całego segmentu klientów z główną relacją" - podano w prezentacji.

Każdemu segmentowi zaoferujemy prostą i przejrzystą ofertę dostosowaną do jego potrzeb i specyfiki.

Alior Bank położy duży nacisk na "daily banking", czyli budowanie i rozwijanie relacji z klientami, dla których jest pierwszym bankiem (pierwsza relacja).

Ponad 40% sprzedaży ma być realizowana w kanałach cyfrowych w 2020 r., podano także.

Udział kanałów cyfrowych (mobile / internet) w sprzedaży Alior Bank ma wzrosnąć do 2020 r. wobec 2016 odpowiednio: w przypadku pożyczek: do 35% 12%, lokat: do 85% z 65%, ROR: do 30% z 7 oraz inwestycji: do 20% z 0%.

Alior Bank zapowiada też znaczący rozwój bankowości elektronicznej dla klientów biznesowych.

"Dla średnich i dużych firm rozwijamy ofertę produktów cash management zwiększając udział transakcyjnych przychodów prowizyjnych" - czytamy dalej.

Udział przychodów transakcyjnych i depozytowych w segmencie klienta biznesowego ma wzrosnąć do ponad 40% w 2020 r. z ok. 32% w 2017 r.

"Nie będziemy bankiem korporacyjnym dla największych firm i korporacji międzynarodowych. Nie będziemy działać w obszarze proprietary trading / bankowości inwestycyjnej / merchant bankingu" - zapowiedział także Alior Bank.

Z kolei rozwój działalności za granicą ma być ograniczony do współpracy z T-Mobile.

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Bank zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa banku miały wartość 61,21 mld zł na koniec 2016 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)