Strategia cenowa PKN Orlen

Podstawą strategii cenowej PKN Orlen są notowania ropy i gotowych paliw na giełdach oraz relacje walutowe złotego i dolara, a także budowanie trwałego popytu na produkty paliwowe - podało w piątek biuro prasowe spółki.

Obraz
Źródło zdjęć: © Orlen

W komunikacie zapewniono, że PKN Orlen "elastycznie reaguje na dynamikę zmian wskaźników makroekonomicznych uwzględniając realia rynku polskiego".

Według PKN Orlen, pomimo wprowadzonej ostatnio podwyżki cen paliw, spowodowanej wzrostem notowań ropy i produktów gotowych na rynkach światowych, stacje płockiego koncernu z logo Orlen "pozostają siecią premium oferującą najniższe w Polsce ceny paliw", a sieć stacji z logo Bliska "zajmuje pod względem wysokości cen drugie miejsce w kraju wśród sieci ekonomicznych".

W ocenie PKN Orlen strategia cenowa tej spółki, "której celem jest m.in. budowanie popytu i stabilizacja cen paliw, przynosi oczekiwane efekty". "Według wstępnych danych, grożący spadek popytu został zatrzymany, a w kluczowym dla kierowców okresie wakacyjnym fluktuacja cen na pylonach stacji własnych koncernu została bardzo ograniczona" - podkreślono w komunikacie płockiego koncernu.

PKN Orlen wyjaśnił, iż prowadzona przez tę spółkę strategia cenowa "ma na celu zarówno długofalowe budowanie trwałego popytu na paliwa w warunkach trudnego otoczenia makroekonomicznego, jak i stabilizację cen detalicznych, która chroni kierowców przed negatywnym wpływem dynamicznych zmian cenowych".

"W efekcie, w ostatnich czterech miesiącach koncern wprowadził tylko sześć podwyżek i sześć obniżek cen detalicznych, zamiast bardzo częstej fluktuacji tych cen, jaka miała miejsce wcześniej. Dzięki tej polityce w okresie wakacji, szczególnie ważnym dla kierowców ze względu na wzmożony ruch turystyczny, nasi klienci mieli większe poczucie kontroli nad kosztami związanymi z wyjazdami" - zaznaczono w komunikacie PKN Orlen.

PKN Orlen podał, że od stycznia tego roku do chwili obecnej hurtowe ceny paliw spółki zmieniały się 163 razy w przypadku benzyny i 174 razy w przypadku oleju napędowego, przy czym - według spółki - benzyna drożała w tym czasie 96 razy, a 67 razy jej ceny spadały, natomiast w przypadku oleju ceny podnoszone były 93 razy, a 81 razy olej taniał. W ocenie płockiego koncernu, "odzwierciedla to skalę i częstotliwość zmian notowań paliw na rynkach światowych oraz zależność relacji złotego do dolara amerykańskiego, która oznacza wyraźne rozchwianie warunków makroekonomicznych kluczowych dla funkcjonowania branży paliwowej".

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos