Synoptis Pharma po sukcesie marki ekonomicznej może zadebiutować na NewConnet
31.08. Warszawa (PAP) - Należąca do Neuca Synoptis Pharma, która jesienią chce wprowadzić do sprzedaży pierwszy lek na receptę pod ekonomiczną marką, nie wyklucza możliwości...
31.08. Warszawa (PAP) - Należąca do Neuca Synoptis Pharma, która jesienią chce wprowadzić do sprzedaży pierwszy lek na receptę pod ekonomiczną marką, nie wyklucza możliwości wejścia na rynek NewConnect - poinformował dziennikarzy Piotr Sucharski, prezes Neuca.
"Jeśli uda nam się start marki ekonomicznej, to nie są to rozwiązania, które odrzucamy" - powiedział prezes, pytany o możliwość debiutu spółki produkującej farmaceutyki na rynku alternatywnym.
Dodał, że mogłoby to nastąpić, kiedy Synoptis osiągnie rentowność lub "będzie miała solidne widoki na jej osiągnięcie".
W 2010 roku Synoptis ma wypracować 10 mln zł przychodów i 6 mln zł straty.
Spółka, produkująca obecnie preparaty OTC pod marką "Nursea", ma przestać przynosić straty od IV kwartału 2011 roku.
"W październiku planujemy wprowadzenie pierwszego preparatu w ramach marki ekonomicznej, będzie to lek Rx na zgagę i trawienie" - powiedział Sucharski.
Synoptis przygotowuje kolejne preparaty zarówno na receptę, jak i suplementy diety. W ramach marki ekonomicznej należąca do Neuca spółka chce wprowadzać produkty przeznaczone tylko dla aptek w programie partnerskim.
Na koniec czerwca sieć współpracujących w ramach "Świata zdrowia" z największym dystrybutorem farmaceutyków aptek liczyła ponad 1.600 podmiotów.
W pierwszej połowie 2010 roku sprzedaż do aptek z sieci wyniosła 786 mln zł i stanowiła jedną czwartą obrotu grupy.
Sucharski powiedział, że aby zacieśnić współpracę z aptekami, Neuca wprowadza program Partner, który ma być zbliżony do modelu franczyzowego.
W ramach tego programu, w którym jest obecnie 200 aptek, co najmniej 80 proc. obrotu realizowanego jest w grupie Neuca. W zamian apteki otrzymują m.in. wsparcie w zarządzaniu. Do końca tego roku dystrybutor chce pozyskać 400 aptek. (PAP)
epo/ asa/