Synoptis Pharma po sukcesie marki ekonomicznej może zadebiutować na NewConnet
31.08. Warszawa (PAP) - Należąca do Neuca Synoptis Pharma, która jesienią chce wprowadzić do sprzedaży pierwszy lek na receptę pod ekonomiczną marką, nie wyklucza możliwości...
"Jeśli uda nam się start marki ekonomicznej, to nie są to rozwiązania, które odrzucamy" - powiedział prezes, pytany o możliwość debiutu spółki produkującej farmaceutyki na rynku alternatywnym.
Dodał, że mogłoby to nastąpić, kiedy Synoptis osiągnie rentowność lub "będzie miała solidne widoki na jej osiągnięcie".
W 2010 roku Synoptis ma wypracować 10 mln zł przychodów i 6 mln zł straty.
Spółka, produkująca obecnie preparaty OTC pod marką "Nursea", ma przestać przynosić straty od IV kwartału 2011 roku.
"W październiku planujemy wprowadzenie pierwszego preparatu w ramach marki ekonomicznej, będzie to lek Rx na zgagę i trawienie" - powiedział Sucharski.
Synoptis przygotowuje kolejne preparaty zarówno na receptę, jak i suplementy diety. W ramach marki ekonomicznej należąca do Neuca spółka chce wprowadzać produkty przeznaczone tylko dla aptek w programie partnerskim.
Na koniec czerwca sieć współpracujących w ramach "Świata zdrowia" z największym dystrybutorem farmaceutyków aptek liczyła ponad 1.600 podmiotów.
W pierwszej połowie 2010 roku sprzedaż do aptek z sieci wyniosła 786 mln zł i stanowiła jedną czwartą obrotu grupy.
Sucharski powiedział, że aby zacieśnić współpracę z aptekami, Neuca wprowadza program Partner, który ma być zbliżony do modelu franczyzowego.
W ramach tego programu, w którym jest obecnie 200 aptek, co najmniej 80 proc. obrotu realizowanego jest w grupie Neuca. W zamian apteki otrzymują m.in. wsparcie w zarządzaniu. Do końca tego roku dystrybutor chce pozyskać 400 aptek. (PAP)
epo/ asa/