Szał na telewizory! Każdy chce zdążyć
Sprzedaż telewizorów, między innymi w związku z Euro 2012 i igrzyskami olimpijskimi, może wzrosnąć w tym roku w Polsce nawet o 8 procent. Takie szacunki przedstawia Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego.
08.04.2012 | aktual.: 10.04.2012 12:21
W ubiegłym roku Polacy na zakup telewizorów wydali ponad 4 miliardy 400 milionów złotych. Michał Kanownik, szef branżowego stowarzyszenia, przekonuje w rozmowie z Polskim Radiem, że wielkie wydarzenia sportowe są impulsem do wymiany odbiornika telewizyjnego.
- Branża liczy, że ten rok będzie lepszy od ostatnich dwóch kryzysowych lat. Euro 2012 to impreza, jakiej jeszcze w Polsce nie było, więc oglądanie meczów na nowym telewizorze10 zwiększy komfort kibicowania - przekonuje Michał Kanownik.
Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego przyznaje, że na wzrost sprzedaży telewizorów wpływa także zapowiedź wyłączenia nadawania analogowej telewizji. W Warszawie ma to się stać już za niecały rok - 19 marca 2013 roku. Michał Kanownik przyznaje jednak, że poszczególni producenci telewizorów swoją ofertę kierują w tym roku przede wszystkim do kibiców.
Juliusz Głuski, rzecznik prasowy spółki Euro 2012 Polska, organizującej turniej, przypomina jednak, że kibice szykujący się do oglądania meczów Euro powinni pamiętać, iż pokazy na dużych ekranach i dla dużej widowni wymagają specjalnego pozwolenia. - Żeby można było legalnie oglądać mecze i nie płacić, należy spełnić trzy warunki: przekątna ekranu musi być mniejsza niż 3 metry, liczba widzów nie może przekroczyć 150 i dodatkowo nie wolno pobierać za to żadnych opłat - wylicza Juliusz Głuski.
UEFA do 18 maja sprzedaje licencje na publiczne nadawanie meczów EURO 2012. Juliusz Głuski zdradza, że do tej pory władze niemal każdego większego miasta w Polsce złożyły taki wniosek do europejskiej federacji piłkarskiej.