Szczecin/ Elewator Ewa szuka nowego dzierżawcy

Największy w kraju elewator Ewa stojący w szczecińskim porcie szuka nowego dzierżawcy. Ta charakterystyczna budowla należąca do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście pozwala na składowanie do 55 tys. ton zbóż.

08.01.2015 18:25

"Ewa to największy elewator w kraju. Ewa jest także wyjątkowa na skalę europejską, a nawet światową, ponieważ jej konstrukcja pozwala na poziome i pionowe składowanie zboża, czego nowe elewatory już nie oferują" - powiedziała PAP w czwartek Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich portów Szczecin i Świnoujście.

Wybudowany w szczecińskim porcie przed drugą wojną światową elewator Ewa to jeden z bardziej charakterystycznych budynków w mieście. Imponujący wymiarami budynek jest dobrze widoczny z wielu miejsc w centrum. Jego kubatura to 73 tys. metrów sześciennych; posiada 170 komór o różnej wielkości do przechowywania zboża. Ewa pozwala na składowanie do 55 tys. ton zbóż.

Zaletą Ewy jest możliwość przeładowywania zbóż ze statków, wagonów i samochodów. Jak informuje spółka, elewator jest dobrze skomunikowany ze wszystkimi najważniejszymi szlakami drogowymi, wodnymi i kolejowymi. Znajdujące się w jego pobliżu nabrzeża mają pozwolić w przyszłości przyjmować ładunki do Ewy z dużych jednostek.

Cena wywoławcza czynszu dzierżawnego to 127 tys. zł - powiedziała Woźniak-Lewandowska. Port chce wydzierżawić nieruchomość na 30 lat. Elewator wymaga jednak nakładów inwestycyjnych, z tego powodu zarząd proponuje przez trzy pierwsze lata dzierżawy obniżenie stawki czynszu do 60 proc.

Oferta portu przewiduje prowadzenie w Ewie działalności przeładunkowo-składowej zboża, paszy i innych masowych produktów pochodzenia roślinnego, w tym przyjęcia i wydania towaru w obrocie portowym. Wielkość rocznego przeładunku założona została określona na minimalnym poziomie 350 tys. ton rocznie.

Wszyscy zainteresowani elewatorem mają czas na składanie ofert do 24 lutego br.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)