Ceny na wyprzedaży jest wyższa niż przed nią
Zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży (Dz. U. 99, poz. 894, z późn. zm.) towary oferowane do sprzedaży po cenach promocyjnych lub obniżonych obok przekreślonej ceny dotychczasowej muszą mieć uwidocznianą cenę promocyjną lub cenę obniżoną, uwzględniającą rabat. Przepis ten nie dotyczy towarów oferowanych do sprzedaży po raz pierwszy.
Jeśli towar jest przeceniony, obok przekreślonej dotychczasowej ceny i wyrazu "przecena" albo słów "obniżka ceny" lub "podwyżka ceny" uwidacznia się cenę obniżoną lub podwyższoną, jej okres obowiązywania, a także przyczynę lub przyczyny dokonanej przeceny - obniżki lub podwyżki ceny.
Często się zdarza, że ceny przekreślone są celowo podwyższane i sugerują, że przed promocją dany towar kosztował znacznie więcej. W efekcie podczas "promocji" może on kosztować więcej niż przed jej trwaniem.
Inspekcja Handlowa w swoich kontrolach zwraca uwagę na relacje pomiędzy ceną promocyjną a ceną przed promocją. Jeśli więc mamy podejrzenie o zawyżanie cen, możemy o tym poinformować urzędników.