1. Biedronka
Już po raz kolejny na szczycie zestawienia znalazła się Biedronka. Swoje sklepy sieć ma w ponad 2000 punktach w Polsce.
Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, planuje wydać na inwestycje w tym roku 650-700 mln euro. 70 proc. środków przeznaczy na rozwój sieci Biedronka. Do Polski trafi więc ponad 2 mld zł (zobacz: Wielkie inwestycje Biedronki w Polsce).
Sprzedaż Biedronki w 2012 r. wzrosła o 16,3 proc. do 6,73 mld euro, a przychody sieci wyrażone w złotówkach zwiększyły się o 18 proc.. Porównywalna sprzedaż w sklepach Biedronki była w ubiegłym roku wyższa o 6,4 proc. rdr (zobacz: Wyniki finansowe Biedronki).
Biedronka nie prezentuje się już jednak tak dobrze, jak w poprzednim zestawieniu. Nie udało się jej nawet pokonać magicznej bariery 80 pkt. W porównaniu z poprzednim rankingiem notowania Biedronki spadły o 1,02 pkt do 79,41 pkt.