6. Carrefour
Coś niedobrego dzieje się ze sklepami Carrefour. Jeszcze do niedawna placówki tej sieci plasowały się w samej czołówce zestawienia. Teraz po raz kolejny zalicza spadek, tym razem z piątego na szóste miejsce. Sieć osiągnęła wynik 74,34 pkt. To mniej o 0,4 pkt wobec poprzedniego zestawienia. W pierwszej dziesiątce rankingu to trzeci najgorszy wynik.
Carrefour przygotowuje rewolucję handlową. Szef tej sieci zapowiada kompleksowe dostosowywanie oferty do upodobań mieszkańców, robiących zakupy w konkretnych placówkach. Nie ukrywa przy tym, że jest to odpowiedź na kryzys (zobacz: Rewolucja w sklepach).
O Carrefourze mówiło się ostatnio w kontekście ewentualnego wyjścia sieci z polskiego rynku. Jak pisał Reuters, po wycofaniu się z Grecji drugi pod względem wielkości detalista na świecie może też zrezygnować z innych mniej ważnych rynków. Oprócz Polski na liście znalazła się też Turcji i Indonezja. Prezes grupy Carrefour Georges Plassat zapewnił jednak, że wbrew ostatnim doniesieniom medialnym jego firma nie zamierza wycofywać się z Polski (zobacz: Carrefour zostaje w Polsce).