4. Lidl
Na czwarte miejsce w zestawieniu spadł Lidl. Sieć poprawiła wprawdzie swój wynik o 0,32 pkt. do 76,37 pkt., ale do utrzymania swojej pozycji było to za mało.
Najnowszym przedsięwzięciem Lidla był tydzień, w którym ceny wszystkich produktów (poza alkoholami i wyrobami tytoniowymi) zostały obniżone o 10 proc. (zobacz: Wielka tajemnica rozwiązana). Był to strzał w dziesiątkę, zwłaszcza że główny rywal Niemców portugalska Biedronka w końcu odpuściła sobie megapromocję z okazji otwarcia 2000 sklepu tej sieci (zobacz: W Biedronce ulotki zamiast promocji).. Wszyscy spodziewali się wielkich obniżek cen, a tu... ulotki.
Dla zainteresowanych postawienie sklepu Lidl o powierzchni 1400 mkw. kosztuje 4 mln zł netto.
Do rady nadzorczej sieci handlowej Lidl już na kolejnym posiedzeniu w kwietniu br. może dołączyć dwóch nowych członków, w tym Polak Dawid Jaschok (zobacz: Polak w zarządzie koncernu Lidl).
Dla osób, które tankują na Shellu, a kupują w Lidlu sieć przygotowała specjalne rabaty (zobacz: Benzyna z Shella to rabat w Lidlu).