Whittaker vs Cadbury
W Nowej Zelandii mała firma Whittaker i międzynarodowy gigant Cadbury od wielu lat toczą bitwy na temat wyższości produktów jednej firmy nad drugą. Standardem w tej walce stały się reklamy porównawcze.
W jednej z nich Whittaker gra podobieństwem słów Kraft (nazwa firmy, która w 2010 roku przejęła Cadbury) oraz craft (pl. zręczność, rzemiosło). Firma w reklamie telewizyjnej korzysta ze sloganu "taken over by craft", co można rozumieć jako "przejęta przez Krafta" bądź "opętana przez rzemiosło". Sugeruje tym, że to właśnie ona zna się na produkcji prawdziwych czekolad, podczas gdy jej odpowiednik został przejęty przez bezosobowego giganta.
Inny przykład. Proszę bardzo! Cadbury zmniejszyło wagę tabliczki czekolady z 250 g do 200 g. Obniżono jednocześnie zawartość kakao do 21 proc. oraz dodano tłuszcze roślinne. Whittaker's nie omieszkał wytknąć tych zmian rywalowi.