Coca-Cola kontra Pepsi
Walka dwóch gigantów - Coca-Coli i Pepsi - produkujących napoje bezalkoholowe to walka nie tylko na słowa, ale również na obrazy. Obydwie spółki w przeszłości wielokrotnie stosowały różnego rodzaju reklamy porównawcze, mające sugerować, że to właśnie napój jednej z nich jest tym najlepszym.
Przykładem takiej reklamy jest, wyświetlana również w Polsce, reklama z dwoma szympansami. Jeden z nich przez sześć tygodni pił tylko Coca-Colę, a drugi - Pepsi. Po tym czasie wyniki były zdumiewające. Ten, który pił tylko Coca-Colę niezwykle rozwinął swoje umiejętności motoryczne. Natomiast ten, który pił Pepsi - szybko się znudził i zniknął. Po chwili widzimy małpę, która dzwoni do naukowców. Następnie patrzymy na wyluzowanego małpiszona, który używa życia, pijąc Pepsi jeżdżąc po plaży autem terenowym w towarzystwie skąpo ubranych dziewoi. Na ekranie pojawia się hasło: "Bądź młody, baw się, pij Pepsi".