Tego potrzebowali Polacy. Zaskakujące wyniki sklepów odzieżowych

Kiedy w 2020 roku wybuchła pandemia, w obawie o zdrowie i z powodu lockdownów Polacy masowo zaczęli kupować ubrania i buty przez internet. Dwa lata później, gdy ludzie przyzwyczaili się już do pandemii, a szczepienia pozwalają czuć się bezpieczniej, tradycyjne sklepy odżywają. To, jak wiele osób wróciło do zakupów stacjonarnych, jest dla przedstawicieli branży zaskoczeniem.

Ludzie znów chcą robić zakupy w sklepach stacjonarnych Ludzie znów chcą robić zakupy w sklepach stacjonarnych
Źródło zdjęć: © pixabay.com | pixabay.com
oprac.  TOS

Internetowe sklepy z odzieżą i obuwiem ustępują miejsca tradycyjnym sklepom odżywającym po pandemii COVID-19 - podaje piątkowa "Rzeczpospolita". "W pierwszych miesiącach 2022 roku handel przeniósł się do tradycyjnych sklepów. Wskazują na to najnowsze wyniki największych polskich firm prowadzących sieci z takimi placówkami oraz niemieckiego Zalando, które po raz pierwszy w historii zanotowało spadek obrotów" - czytamy.

Ludzie nadal chcą chodzić do sklepów

Jak podlicza gazeta, polscy giganci LPP i CCC pokazali wstępne dane finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku obrotowego kończącego się w kwietniu, a VRG pochwaliło się wynikami z kwietnia.

"Rz" podkreśla, że w komunikatach wszystkich trzech największych krajowych sieci sklepów z odzieżą i obuwiem można zauważyć wspólną cechę. "Widać, że klienci wrócili do sklepów i model sprzedaży wielokanałowej się sprawdza" – mówi gazecie Sylwia Jaśkiewicz, analityk z Domu Maklerskiego BOŚ.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Bankowość prywatna rozmowa z Jarosławem Fuchs, Wiceprezesem Banku Pekao S.A.

Jaśkiewicz nie kryje, że skala wzrostu przychodów tradycyjnych sklepów LPP (Reserved, Sinsay i innych) ją zaskoczyła. Ekspertka spodziewała się też większego wzrostu przychodów tej firmy ze sprzedaży przez internet. "Wyniki LPP są nieco lepsze niż moje założenia na poziomie przychodów (o 7 proc.) ze znacząco lepszą sprzedażą offline i gorszą online" – ocenia Jaśkiewicz.

Duże wzrosty w sklepach stacjonarnych

"W sumie tradycyjna sieć sklepów LPP i e-sklepy tej grupy sprzedały w okresie luty–kwiecień tego roku odzież, dodatki i artykuły wyposażenia wnętrz za 3,42 mld zł, czyli za sumę o 45 proc. większą niż rok wcześniej. Obroty sklepów Reserved, Sinsay czy Mohito zwiększyły się rok do roku o 76 proc., do 2,4 mld zł. W tym samym czasie handel internetowy niemal się nie zmienił: na zakupy w e-sklepach LPP wydano o 3 proc. więcej niż w I kw. 2021 r. – około 1,02 mld zł. W rezultacie udział e-commerce w obrotach grupy spadł o 12 pkt proc., do 30 proc." - czytamy.

Te dane są zbieżne z informacjami podawanymi przez Polską Radę Centrów Handlowych. Według PRCH w marcu 2022 roku odwiedzalność centrów handlowych powróciła już niemal do poziomu z marca 2019 roku, czyli okresu na długo przed wybuchem pandemii koronawirusa. Również obroty w galeriach wracają do czasów sprzed zarazy.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Król mebli z Sulęcina. To usłyszał u Romów, którym dostarczył towar
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Szpitale przekładają zabiegi. Nie mają na nie pieniędzy
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Kontrowersyjna branża protestuje w Warszawie. Poszło o podatki
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Nowy, wielki park rozrywki powstanie w Polsce. Oto lokalizacja
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Gigant obuwniczy zwolni 900 osób. Oto szczegóły
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Doradca Nawrockiego nie płacił rolnikom. "Nie będę komentował"
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Tak zmienią się emerytury w 2026 r. Tabela brutto-netto
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Znalazła na cmentarzu foliową torbę. Oto co było w środku
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
Nocna prohibicja w Warszawie. Zaskakująca reakcja sklepów
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
OC dla właścicieli psów. Jest pismo do MSWiA
To będą nowe Wojanki? Napój influencera w popularnym dyskoncie
To będą nowe Wojanki? Napój influencera w popularnym dyskoncie