Trwa ładowanie...

Tego potrzebowali Polacy. Zaskakujące wyniki sklepów odzieżowych

Kiedy w 2020 roku wybuchła pandemia, w obawie o zdrowie i z powodu lockdownów Polacy masowo zaczęli kupować ubrania i buty przez internet. Dwa lata później, gdy ludzie przyzwyczaili się już do pandemii, a szczepienia pozwalają czuć się bezpieczniej, tradycyjne sklepy odżywają. To, jak wiele osób wróciło do zakupów stacjonarnych, jest dla przedstawicieli branży zaskoczeniem.

Ludzie znów chcą robić zakupy w sklepach stacjonarnych Ludzie znów chcą robić zakupy w sklepach stacjonarnych Źródło: pixabay.com, fot: pixabay.com
d41v4qb
d41v4qb

Internetowe sklepy z odzieżą i obuwiem ustępują miejsca tradycyjnym sklepom odżywającym po pandemii COVID-19 - podaje piątkowa "Rzeczpospolita". "W pierwszych miesiącach 2022 roku handel przeniósł się do tradycyjnych sklepów. Wskazują na to najnowsze wyniki największych polskich firm prowadzących sieci z takimi placówkami oraz niemieckiego Zalando, które po raz pierwszy w historii zanotowało spadek obrotów" - czytamy.

Ludzie nadal chcą chodzić do sklepów

Jak podlicza gazeta, polscy giganci LPP i CCC pokazali wstępne dane finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku obrotowego kończącego się w kwietniu, a VRG pochwaliło się wynikami z kwietnia.

"Rz" podkreśla, że w komunikatach wszystkich trzech największych krajowych sieci sklepów z odzieżą i obuwiem można zauważyć wspólną cechę. "Widać, że klienci wrócili do sklepów i model sprzedaży wielokanałowej się sprawdza" – mówi gazecie Sylwia Jaśkiewicz, analityk z Domu Maklerskiego BOŚ.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Bankowość prywatna rozmowa z Jarosławem Fuchs, Wiceprezesem Banku Pekao S.A.

Jaśkiewicz nie kryje, że skala wzrostu przychodów tradycyjnych sklepów LPP (Reserved, Sinsay i innych) ją zaskoczyła. Ekspertka spodziewała się też większego wzrostu przychodów tej firmy ze sprzedaży przez internet. "Wyniki LPP są nieco lepsze niż moje założenia na poziomie przychodów (o 7 proc.) ze znacząco lepszą sprzedażą offline i gorszą online" – ocenia Jaśkiewicz.

d41v4qb

Duże wzrosty w sklepach stacjonarnych

"W sumie tradycyjna sieć sklepów LPP i e-sklepy tej grupy sprzedały w okresie luty–kwiecień tego roku odzież, dodatki i artykuły wyposażenia wnętrz za 3,42 mld zł, czyli za sumę o 45 proc. większą niż rok wcześniej. Obroty sklepów Reserved, Sinsay czy Mohito zwiększyły się rok do roku o 76 proc., do 2,4 mld zł. W tym samym czasie handel internetowy niemal się nie zmienił: na zakupy w e-sklepach LPP wydano o 3 proc. więcej niż w I kw. 2021 r. – około 1,02 mld zł. W rezultacie udział e-commerce w obrotach grupy spadł o 12 pkt proc., do 30 proc." - czytamy.

Te dane są zbieżne z informacjami podawanymi przez Polską Radę Centrów Handlowych. Według PRCH w marcu 2022 roku odwiedzalność centrów handlowych powróciła już niemal do poziomu z marca 2019 roku, czyli okresu na długo przed wybuchem pandemii koronawirusa. Również obroty w galeriach wracają do czasów sprzed zarazy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d41v4qb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41v4qb