Trwa ładowanie...
d2sromv

TelForceOne celuje we wzrost sprzedaży, chce przyspieszyć za granicą

Warszawa, 02.12.2015 (ISBnews) - TelForceOne chce zwiększać sprzedaż w kolejnych latach przy zachowaniu satysfakcjonującej rentowności, planuje intensyfikację sprzedaży zagranicznej oraz maksymalizację potencjału sieci detalicznej Teletorium, poinformował ISBnews wiceprezes Wiesław Żywicki.
Share
d2sromv

"W 2016 roku planujemy więcej działań poza Polską, w tym szczególnie zwiększenie dynamiki naszej spółki w Czechach poprzez chociażby rozwój współpracy z czeską siecią Tesco na bazie polskich doświadczeń. W Polsce pozostaniemy nadal aktywni w pozyskiwaniu nowych sieci celem dystrybucji naszej oferty. Chcemy wykorzystywać wzmocnioną pozycję dostawcy elektroniki konsumenckiej do dużych odbiorców krajowych" - powiedział ISBnews Żywicki.

"Mamy apetyt na rozwój - wzrost potencjału handlowego pozwoli na wykorzystywanie trendów do wzrostu sprzedaży przy zachowaniu satysfakcjonującej marży w najbliższych latach. Będziemy również nadal wykorzystywać szanse w atrakcyjnych niszach przez szukanie nowych, wzrostowych produktów lub uatrakcyjnianie starszych jak chociażby telefony specjalizowane (klawiszowe, czy o wzmocnionej konstrukcji) lub elektronarzędzia" - dodał.

Wskazał ponadto, że TelForceOne ma utrzymywać dodatni cash flow operacyjny dzięki lepszemu zarządzaniu zapasami oraz należnościami. Firma rozważa ponadto możliwości finansowania z większym udziałem faktoringu.

d2sromv

"Wcześniej zapowiadaliśmy, że będziemy zwiększać maksymalnie obroty, by stać się jak najbardziej uniwersalnym dostawcą dla odbiorców, w szczególności sieci handlowych. W efekcie odnotowaliśmy znaczny wzrost przychodów, ale słabsze marże. W tym roku w naszych wynikach widać, że odbudowujemy marżę brutto na sprzedaży poprzez wprowadzanie większej ilości własnych produktów klasy premium, a także produktów luksusowych zewnętrznych dostawców. Efektem jest poprawa marży i wzrost sprzedaży zagranicznej" - powiedział wiceprezes.

Wskazał, że wzrost kosztów sprzedaży wynika z intensywnej obecności na globalnych targach, jak również uruchomienia showroomu oferty spółki i prototypów produkcyjnych, czy też koncepcyjnych prac doradczych, a te koszty mają w dużej mierze charakter jednorazowy.

"Przyczyniły się one do wzrostu naszego potencjału handlowego i poprawy efektywności struktury organizacyjnej, które mają się przełożyć na przyrost przychodów. W kwestii presji ze strony kursu USD zwiększamy stopniowo zaangażowanie w zabezpieczenia. Niemniej w 2016 wszyscy będą się borykali z wysokim kursem dolara, łącznie z konsumentami" - stwierdził Żywicki.

Sieć detalicznej sprzedaży sprzętu GSM grupy - Teletorium - osiągnęła poziom 220 punktów, w tym pierwsze 4 zagraniczne punkty otwarte zostały na Słowacji i Czechach na bazie franszyzy.

d2sromv

"Ta sieć ma olbrzymi potencjał na poziomie cash flow i marży. Jest uniezależniona od cykli koniunkturalnych, a zagranica to naturalny obszar do jej przyszłego wzrostu" - podsumował wiceprezes.

TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzy grupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne. Spółka od marca 2007 r. jest notowana na GPW.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

d2sromv

Podziel się opinią

Share
d2sromv
d2sromv