TelforceOne: Rynek sprzedaży komórek sięgnął ok. 9,5 mln sztuk w 2014 r.
Warszawa, 31.03.2015 (ISBnews) - Grupa TelforceOne szacuje, że w ub.r. sprzedano w Polsce łącznie ok. 9,5 mln aparatów komórkowych (zwykłych i smartfonów) i w tym roku rynek powinien być stabilny z opcją do 5% wzrostu wolumenowego, poinformował agencję ISBnews członek zarządu myPhone Radosław Trzeba. Wskazał, że celem grupy TelforceOne jest wzrost powyżej rynku.
31.03.2015 14:33
"Według naszych własnych szacunków, na całym rynku w ub.r. sprzedano nawet 9,5 mln wszystkich aparatów komórkowych. Oceniamy, że pierwszy kwartał tego roku jest taki, jak rok wcześniej wolumenowo, przy spadku wartościowym w związku ze wzrostem znaczenia na rynku B-brandów i brakiem ważnych nowości w A-brandach. Oceniamy, że wolumenowo rynek może być w całym roku stabilny z opcją wzrostu do 5% r/r" - powiedział ISBnews Trzeba.
Według własnych szacunków grupy, telefony myPhone - marki należącej do TelforceOne - zajmują wysoką 5. pozycję w Polsce uwzględniając open market i rynek operatorski i mają 4% udziału w tym rynku. W jego ocenie, wśród kluczowych tendencji rynkowych tzw. open market zwiększa się z ok. 35% udziału dotychczas. Jednocześnie zauważalna jest presja cenowa w niskiej półce smartfonów, w związku z narastającą konkurencją tanich zagranicznych marek w tym segmencie.
Telefony myPhone od początku działalności sprzedały się w ilości powyżej 1,3 mln. Jednocześnie wiceprezes TelforceOne Wiesław Żywicki wskazał, że mając lepsza pozycję w zdobytych kanałach sprzedaży grupa dąży do zwiększenia udziału marek własnych klasy premium w przychodach.
TelForceOne to czołowy polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich. Spółka tworzy grupę kapitałową, która od marca 2007 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Posiada sieć partnerów w Polsce i Europie oraz nowoczesne Centrum Dystrybucyjno-Logistyczne.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)