Tesco otworzyło w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji, wzmocni marki własne
Warszawa, 12.12.2014 (ISBnews) - Tesco otworzyło w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji, przed którym postawiono wyzwanie tworzenia nowych i wysokiej jakości produktów marki własnej sieci, poinformowała agencję ISBnews wiceprezes i dyrektor działu zakupów Anna Grabowska. Nowe produkty będą trafiać do Polski, Czech, Słowacji i Węgier, co zapewni dostawcom nowe rynki zbytu i da większe możliwości eksportowe.
12.12.2014 09:44
"W Centrum Innowacji będziemy zajmować się całym procesem opracowywania nowych produktów - od ich specyfikacji i składników, poprzez projekty opakowań, aż po przygotowanie identyfikacji wizualnej. Otwarcie Centrum Innowacji to kolejny krok w procesie ulepszania i rozszerzania gamy naszej marki własnej" - powiedziała ISBnews Grabowska.
Wiceprezes dodała, że dzięki temu Tesco daje klientom unikalną "Gwarancję Satysfakcji" przy zakupie produktów. Przypomniała, że Tesco od tego roku oferuje klientom bezwarunkowy zwrot pieniędzy za zakupione produkty marki własnej, jeśli tylko klient ma w stosunku do nich jakiekolwiek uwagi czy zastrzeżenia.
"Bierzemy pełną odpowiedzialność za ich jakość i konsekwentnie pracujemy nad ulepszaniem zarówno samych produktów, jak i ich opakowań" - zapewniła wiceprezes.
Otwarcie Centrum Innowacji to dla Tesco szansa rozszerzenia dotychczasowej współpracy z dostawcami na nowe pola. Centrum Innowacji będzie pracować nad artykułami, które będą dostosowane do potrzeb rynków Europy Środkowej.
"Opracowane w Krakowie produkty będą trafiać na cztery rynki - do Polski, Czech, Słowacji i Węgier. To oznacza, że stworzymy naszym dostawcom także większe możliwości eksportowe, powiększymy ich rynki zbytu" - zapewniła Grabowska.
Spółka podkreśla, że otwarcie Centrum Innowacji jest kolejnym krokiem długofalowej współpracy Tesco z dostawcami i producentami. Już w 2002 roku, podpisując porozumienie z Ministerstwem Gospodarki, firma zadeklarowała wsparcie dla działań zmierzających do promocji polskich produktów na rynkach międzynarodowych.
Kluczowe z punktu widzenia potrzeb klientów artykuły są tworzone w ścisłym porozumieniu z producentami, a efektem tej współpracy są produkty jeszcze lepszej jakości oraz zupełnie nowe, innowacyjne kategorie produktów.
"W planach na rok 2015 jest m.in. stworzenie nowej gamy produktów bezglutenowych oraz poszerzenie gamy produktów premium. W najbliższych tygodniach na półkach sklepów Tesco pojawią się pierwsze produkty stworzone przez Centrum Innowacji - kapsułki do prania oraz nowa gama dań instant" - podsumowała Grabowska.
Tesco jest czołową siecią detaliczną na polskim rynku, z ponad 450 super- i hipermarketami oraz usługą zakupów z wykorzystaniem internetu. Zatrudnia 30.000 osób i oferuje produkty 1.500 polskich dostawców.
Lesław Kretowicz
(ISBnews)