Top Secret liczy na próg rentowności operacyjnej w br, zysk EBIT w 2016 r.
Warszawa, 14.05.2015 (ISBnews) - Po wynikach za I kwartał Redan podtrzymuje cel ich poprawy w całym roku. Zarząd ocenia, że część modowa ma szansę na osiągnięcie progu rentowności operacyjnej w tym roku, zaś w przyszłym roku - zysk operacyjny. Spółka liczy na dalszy wzrost sprzedaży i marży w segmencie modowym, sporą niewiadomą jest natomiast kurs hrywny w kolejnych kwartałach tego roku, poinformował wiceprezes Bogusz Kruszyński.
14.05.2015 12:48
"Zakładamy, że wzrosty sprzedaży w segmencie modowym utrzymają się w kolejnych kwartałach. Wyniki sprzedażowe Textilmarket też są pozytywne, pomimo mniejszej dynamiki w tym roku, ale to wynika z wysokiej bazy roku 2014. Zakładamy, że to pozwoli nam uzyskać lepsze wyniki niż w ub. roku" - powiedział Kruszyński podczas konferencji prasowej.
"Tom Secret ma szansę zawalczyć o to, by biznes w tym roku osiągnął break-even na poziomie operacyjnym, a w przyszłym roku chcielibyśmy zanotować zysk. Pierwszy kwartał pokazuje, że jest szansa na to, by biznes kontrybuował pozytywnie do wyniku grupy" - podkreślił wiceprezes.
Przychody części modowej (Top Secret, Troll, Drywash) zwiększyły się o 5% r/r do 53,5 mln zł.
Marża handlowa wzrosła o 6,4% do 22,3 mln zł dzięki zmniejszeniu straty na wyprzedaży stoków. Marża w ujęciu procentowym wyniosła 41,6% wobec 41% rok wcześniej, pomimo wzrostu kursu dolara o 20% r/r i agresywnej walki cenowej. Koszty wzrosły o 9,4% r/r.
"Sprzedaż wyrażona w złotych wzrosła w Polsce o 24%, a zagraniczna zmniejszyła się o połowę i jej udział w przychodach spadł w skali roku do 12% z 25%. Marża wzrosła, ponieważ udało nam się wyprzedać towary, na które mieliśmy rezerwy"- wyjaśnił Kruszyński.
Sprzedaż w sklepach porównywalnych w części modowej wzrosła o 18% r/r. i jak ocenił wiceprezes pokazuje to, że spółka potrafi z sukcesem sprzedawać towary w okresie zmiany sezonu.
Sprzedaż w części dyskontowej (Textilmarket) wzrosła o 15,7% w skali roku do 61 mln zł w I kw. Marża handlowa wzrosła o 12,6% r/r do 24,4 mln zł.
Prezes TXM poinformował, że Textilmarket zrealizował założone cele na I kw., i choć 2014 zawiesił wysoką poprzeczkę, to udało się utrzymać wysokie dynamiki przychodów i sprzedaży.
"Wynik nie jest tak spektakularny, ale to efekt tego, że I kw. 2014 był pogodowo ciekawszy, bo wiosna zaczęła się w połowie lutego, a z drugiej strony układ Świąt Wielkanocnych był korzystny - po okresie wypłat. Przyrost dynamiki sprzedaży jest 2-krotnie wyższy niż przyrost sieci. Mamy świetne wyniki sprzedaży w e-commerce. Po 4 miesiącach zrobiliśmy wyższą sprzedaż niż w całym roku 2014" - powiedział prezes TXM Lech Przemieniecki podczas konferencji.
Przychody Redanu w I kw. wyniosły 114,5 mln zł i były wyższe o 10,5% w skali roku. Marża handlowa zwiększyła się o 9,5% r/r do 46,7 mln zł.
"Koszty wzrosły szybciej niż rosła marża, wynik na sprzedaży był ujemny i wyniósł -3,1 mln zł. Mieliśmy też wydatki związane z rozwojem biznesu i w kolejnych miesiącach tego roku będziemy realizować lepsze wyniki i spokojnie to odrobimy" - powiedział Kruszyński.
Strata netto wyniosła 5,9 mln zł w I kw. wobec 2,6 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wzrosła do 3,1 mln zł wobec 0,8 mln zł straty rok wcześniej.
Kruszyński zaznaczył, że negatywnie na wyniki wpłynęło zwiększenie kosztów bieżących (o 14,8% r/r), jednak wynika to z działań, które ostatecznie przełożą się na poprawę wyników w kolejnych kwartałach.
W I kw. Redan poniósł także stratę z tytułu różnic kursowych wysokości 3,6 mln zł, jednak dzięki aktywnemu zarządzaniu pozycją walutową jest szansa na ograniczenie tych strat w kolejnych kwartałach.
(ISBnews)