TP ma najlepszą opinię wśród klientów

Telekomunikacja Polska jest lepiej oceniana niż inni operatorzy. Tak przynajmniej wynika z badań wykonanych wśród firm przez PBS DGA na zlecenie UKE. Okazuje się, że nie taki diabeł straszny.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Zdecydowana większość, bo aż 70,6 proc., badanych korzystających z usług TP oceniła poziom swojej satysfakcji jako dobry i bardzo dobry. Co ciekawe Netia, jeden z konkurentów lidera rynku, uzyskała gorszy wynik! Tylko niecałe 20 proc. jej klientów jest w pełni usatysfakcjonowanych z oferowanych przez nią usług.

Nadal większość rynku telekomunikacyjnego należy do TP. 76 proc badanych firm korzysta z usług właśnie tego operatora. Druga w zestawieniu Netia ma tylko 16 proc. klientów, a Dialog zaledwie 2,6 proc.

Wybierając ofertę dostępu do Internetu, polskie firmy także najczęściej decydują się na usługi Telekomunikacji Polskiej. TP obsługuje 54,9 proc. klientów biznesowych. Z usług Netii korzysta 8,7 proc., UPC - 4,4 proc., Plusa - 4,1 proc., a Orange - 4 proc. firm. Z dostawcy usług internetowych jest zadowolonych ponad 70 proc. klientów. Blisko połowa firm miała możliwość jego zmiany, ale z niej nie skorzystała. Nie, żeby było to skomplikowane, przeciwnie - gros badanych uważa, że zmiana operatora nie jest trudna.

Obraz
© (fot. UKE)

Większość badanych wybrało danego operatora ze względu na cenę (25 proc. wskazań). 20 proc. twierdzi, że nie miało innego wyboru, a 15 proc. zdecydowało się na swojego dostawcę ze względu na dobrą przepustowość łączy. Dla 8 proc. najważniejsza jest jakość usług. Firmy podkreślają, że duże znaczenia miały również: długa wcześniejsza współpraca z operatorem, zadowolenie z jego usług oraz szybkość ich aktywacji.

Gros badanych ocenia pozytywnie funkcjonowanie polskiego rynku telekomunikacyjnego. Zarówno jeżeli chodzi o telefonię stacjonarną, jak i Internet respondenci wystawiali dostawcom dobre lub bardzo dobre oceny. Co ciekawe i co przeczy obiegowej opinii, klienci biznesowi korzystający z telefonów stacjonarnych są najbardziej zadowoleni z jakości obsługi!

Komputer, ale po co?

Z badań, oprócz niespodziewanej dobrej oceny największego operatora, wyłania się obraz przeciętnej polskiej firmy.
Okazuje się, że ponad 30 proc. pytanych właścicieli firm przyznaje, że w swoich przedsiębiorstwach w ogóle nie używa się komputerów! 40 proc. używa notebooków, a 57 proc. komputerów stacjonarnych.

Obraz
© (fot. UKE)

Najpopularniejszym rodzajem dostępu jest stałe łącze - 80 proc., z łączy bezprzewodowych korzysta 16 proc. firm. Niewielką popularnością - 12 proc., wykorzystuje mobilny Internet. Co ciekawe - i przerażające zarazem - 1,7 proc. firm wciąż korzysta z przedpotopowego Internetu wdzwanianego! 77,5 proc. firm wystarcza jedno łącze. A w 7 proc. firm komputery nie są wcale podłączone do Internetu.

Polskie firmy przyspieszają. Przynajmniej jeśli chodzi o prędkość łącz. Choć wciąż ponad 3 proc. firm ma Internet, którego prędkość nie przekracza 256 kb/s, to jednak 7 proc. korzysta z łączy powyżej 6 mb/s. Najpopularniejsze są łącza od 1 do 2 mb/s, korzysta z nich 35 proc. firm. Wciąż ważnym elementem sprzętu biurowego jest faks. 51 proc. firm korzysta z tego urządzenia.

Obraz
© (fot. UKE)

Pracownicy firm w kontaktach między sobą najczęściej wykorzystują telefon komórkowy (72,5 proc.). 43 proc. wykorzystuje w tym celu pocztę elektroniczną, a 39 telefon stacjonarny. Telefonia VoIP na razie nie podbiła serc polskich przedsiębiorców. Z różnych jej form korzysta w kontaktach między sobą w sumie 13 proc. pracowników. Popularniejsze okazują się komunikatory, np. gadu-gadu, których używa 20 proc. zatrudnionych. Z badań wynika, że technologia VoIP jest gorzej oceniana niż tradycyjne formy kontaktu (np. telefon stacjonarny).

Obraz
© (fot. UKE)

A do czego w firmach potrzebny jest Internet? Tylko dla 41 proc. jest on niezbędny do pracy! 34 proc. służy do wyszukiwania informacji związanych z obowiązkami zawodowymi. 10 proc. przyznaje się, że wykorzystuje sieć w celach prywatnych.

Z przeprowadzonego badania wynika, że średnie miesięczne wydatki na Internet w firmach wynoszą 131 zł. Na rachunki za telefon stacjonarny przedsiębiorcy wydają dwa razy więcej.

JK - wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje