TVN i Polsat prognozują jednocyfrowy wzrost rynku reklamy telewizyjnej w 2010 roku
19.11. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TVN i Polsatu przewidują, że w 2010 roku rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w tempie jednocyfrowym. Oznacza to, że nie odrobi tegorocznych...
19.11. Warszawa (PAP) - Przedstawiciele TVN i Polsatu przewidują, że w 2010 roku rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w tempie jednocyfrowym. Oznacza to, że nie odrobi tegorocznych strat, które siegną kilkanaście proc.
"Przewiduję, że w przyszłym roku rynek reklamy telewizyjnej odnotuje jednocyfrowy wzrost" - powiedział dziennikarzom Piotr Tyborowicz, dyrektor ds. sprzedaży TVN.
"Ja także spodziewam się w 2010 roku jednocyfrowej zwyżki" - dodał Maciej Stec, członek zarządu Polsatu.
Przedstawiciele obu stacji różnią się nieco w prognozach tegorocznego spadku rynku reklamy telewizyjnej.
"Moim zdaniem rynek w tym roku spadnie o 15-20 proc., może bliżej 15 proc." - powiedział Stec.
"Ja także przewiduję kilkunastoprocentową zniżkę, ale raczej w przedziale 10-15 proc. Czwarty kwartał wygląda nieco lepiej" - powiedział Tyborowicz.
Według Starlinka rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie dziewięciu miesięcy 2009 roku zmniejszył się o 12,8 proc. do 2,29 mld zł. W całym 2008 roku wartość tego rynku sięgnęła 3,8 mld zł.(PAP)
epo/ gor/