TVN oczekuje spadku rynku reklamy tel. w '13 o średniej jednocyfrowej dynamice (opis)

28.02. Warszawa (PAP) - TVN oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w '13 o średniej jednocyfrowej dynamice. Jednocześnie celem Grupy TVN jest osiągnięcie lepszych przychodów z...

28.02.2013 | aktual.: 28.02.2013 08:23

28.02. Warszawa (PAP) - TVN oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w '13 o średniej jednocyfrowej dynamice. Jednocześnie celem Grupy TVN jest osiągnięcie lepszych przychodów z reklamy niż wskazywałby na to rynek oraz zwiększenie wartościowego udziału w rynku - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Sądzę, że w 2013 roku nadal słabe otoczenie rynkowe i ograniczona widoczność doprowadzą do szacowanego spadku rynku reklamy telewizyjnej na średnim jednocyfrowym poziomie, a kluczowymi celami dla zarządu jest obrona udziałów rynkowych i rentowności w segmencie telewizyjnym oraz dalszy rozwój działalności Online TVN-u" - poinformował, cytowany w komunikacie, Markus Tellenbach, prezes TVN.

Spółka podała również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.

Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w IV kwartale 2012 r. spadł o ok. 8,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.

Udział spółki w rynku reklamy telewizyjnej netto, według danych TVN na podstawie danych Starlink, spadł w tym czasie do ok. 35 proc. z 36,6 proc. w analogicznym okresie 2011 r.

W raporcie rocznym za 212 r. TVN podał, że ogólne spowolnienie koniunktury gospodarczej przełożyło się na ok. 7-proc. spadek wydatków na reklamę telewizyjną w całym roku. (PAP)

jow/ osz/

Źródło artykułu:PAP
opismediatvn sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)