TVN szykuje ofensywę cyfrową

TVN nie zasypia gruszek w popiele i planuje wzmożone inwestycje w swoje kanały TVN 7 i TTV, które nadają w ramach naziemnej telewizji cyfrowej - informuje "Parkiet".

TVN szykuje ofensywę cyfrową
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

23.08.2013 | aktual.: 23.08.2013 12:45

Wcześniej TVN informował, że TTV może być rentowna już w przyszłym roku. Teraz już tego nie potwierdza, stwierdzając jedynie, że kanał będzie doinwestowywany i na tym etapie jego rozwoju szybkie osiągnięcie przez niego rentowności nie jest priorytetem.

Jednocześnie zarząd poinformował, iż kanał TVN CNBC nie zostaje zamknięty, a jedynie przekształcony. Nazwa nowej stacji - wg. Presserwisu - to TVN 24 Biznes i Świat. Markus Tellenbach, prezes TVN potwierdził, że firma zgłosiła wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o taką zmianę nazwy, ale podkreśla, że nawet kiedy już zostanie ona zmieniona, nadal będzie można ją korygować, więc nie musi to być ostateczna wersja.

TVN wcześniej płacił CNBC za możliwość używania logo amerykańskiej stacji. Nie wiadomo, o jakich pieniądzach dokładnie mowa, ale - jak mówi Tellenbach - to "niska sześciocyfrowa liczba".

Przychody TVN sięgnęły w II kwartale 440 mln zł spadek o 2,5 proc. rdr), EBITDA 157 mln zł (wzrost o 10 proc. rdr), a skorygowana o straty wynikające z posiadania udziałów w restrukturyzowanej platformie nc+ - 171 mln zł (wzrost o 20 proc.). Strata netto wyniosła 30 mln zł przy 230 mln zł straty rok wcześniej.

Kiepski start nc+

Grupa TVN podała również długo oczekiwane wyniki platformy nc+. Na koniec czerwca liczba abonentów wynosiła 2,3 mln osób. W momencie startu platformy nc+ - powstałej z połączenia Cyfry+ i platformy n - połączona platforma obsługiwała 2,5 mln abonentów, a około 100 tys. z nich korzystało z ofert obu operatora.

Jak poinformował TVN, miesięczne ARPU (skrót z ang. average revenue per user = średni przychód na użytkownika) platformy nc+ wyniósł 63,4 zł. Przychody ze sprzedaży w tym samym okresie osiągnęły poziom 1,14 mld zł. Koszty jednorazowe wyniosły 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów wskaźnik EBITDA platformy nc+ wyniósł ok. 200 mln zł. Udział Grupy TVN w stracie operatora w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.

Zdaniem analityka DM Raiffeisen Dominika Niszcza, nc+ ma szansę na zrealizowanie wyniku EBITDA na zapowiadanym przez firmę poziomie 500 mln zł na koniec 2015 roku.

cyfryzacjanc+media
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (646)