TVN widzi poprawę na rynku reklamy, zwiększa nakłady na programing w TVN7 i TTV

22.08. Warszawa (PAP) - TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN....

22.08. Warszawa (PAP) - TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN. Dodał, że w drugiej połowie roku spółka może zwiększyć nakłady na programing kanałów TVN7 i TTV.

"Pierwsza połowa roku na rynku reklamy okazała się zgodna z naszymi oczekiwaniami. Widać, że rynek odzyskuje stabilność i wraca do normalności. Nie ma już gwałtownych ruchów wśród reklamodawców, widzimy, że planują oni swoje budżety z większym wyprzedzeniem. Uważam, że rynek reklamy jest już za +dołkiem+. Dlatego w tej chwili nie widzę zagrożenia dla naszej całorocznej prognozy" - powiedział Tellenbach.

"Jeśli chodzi o 2014 rok, to jest nieco za wcześnie, aby komentować. Niemniej z pewnością celem TVN będzie nadal, aby zachowywać się lepiej niż rynek" - dodał.

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice. Przychody z reklamy spotowej TVN w drugim kwartale były niższe rdr o 1,6 proc. wobec spadku rynku o 3,8 proc.

"Redukcja kosztów, którą zrealizowaliśmy w pierwszej połowie roku, nie zostanie powtórzona w takiej samej skali w drugim półroczu. Większość działań tego typu mamy już za sobą. W obliczu cyfryzacji i zwiększonego zasięgu naszych kanałów nie wykluczam zwiększenia kosztów programingu w TVN7 i TTV" - powiedział Tellenbach.

"Naszym celem jest przede wszystkim utrzymanie pozycji jako lidera oglądalności w grupie docelowej 16-49. A to, nie może się odbyć bez pewnych inwestycji, które jednak powinny zostać zrekompensowane przez poprawę na rynku reklamy" - dodał.

Koszty własne sprzedaży TVN w okresie pierwszego półrocza spadły o 38,31 mln zł czyli o 8 proc. do 442,77 mln zł z 481,01 mln zł przed rokiem.

W raporcie wynikowym za pierwsze półrocze TVN podał, że ten spadek wynika częściowo z oszczędności kosztowych w zakresie wydatków programowych i dotyczących nadawania przede wszystkim niższych kosztów produkcji lokalnych treści programowych o 29,23 mln zł oraz niższej amortyzacji praw do nabytych programów o 5 mln zł. (PAP)

kam/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀