Trwa ładowanie...
d1p4rcg

TVN widzi poprawę na rynku reklamy, zwiększa nakłady na programing w TVN7 i TTV

22.08. Warszawa (PAP) - TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN....

d1p4rcg
d1p4rcg

22.08. Warszawa (PAP) - TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN. Dodał, że w drugiej połowie roku spółka może zwiększyć nakłady na programing kanałów TVN7 i TTV.

"Pierwsza połowa roku na rynku reklamy okazała się zgodna z naszymi oczekiwaniami. Widać, że rynek odzyskuje stabilność i wraca do normalności. Nie ma już gwałtownych ruchów wśród reklamodawców, widzimy, że planują oni swoje budżety z większym wyprzedzeniem. Uważam, że rynek reklamy jest już za +dołkiem+. Dlatego w tej chwili nie widzę zagrożenia dla naszej całorocznej prognozy" - powiedział Tellenbach.

"Jeśli chodzi o 2014 rok, to jest nieco za wcześnie, aby komentować. Niemniej z pewnością celem TVN będzie nadal, aby zachowywać się lepiej niż rynek" - dodał.

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice. Przychody z reklamy spotowej TVN w drugim kwartale były niższe rdr o 1,6 proc. wobec spadku rynku o 3,8 proc.

d1p4rcg

"Redukcja kosztów, którą zrealizowaliśmy w pierwszej połowie roku, nie zostanie powtórzona w takiej samej skali w drugim półroczu. Większość działań tego typu mamy już za sobą. W obliczu cyfryzacji i zwiększonego zasięgu naszych kanałów nie wykluczam zwiększenia kosztów programingu w TVN7 i TTV" - powiedział Tellenbach.

"Naszym celem jest przede wszystkim utrzymanie pozycji jako lidera oglądalności w grupie docelowej 16-49. A to, nie może się odbyć bez pewnych inwestycji, które jednak powinny zostać zrekompensowane przez poprawę na rynku reklamy" - dodał.

Koszty własne sprzedaży TVN w okresie pierwszego półrocza spadły o 38,31 mln zł czyli o 8 proc. do 442,77 mln zł z 481,01 mln zł przed rokiem.

W raporcie wynikowym za pierwsze półrocze TVN podał, że ten spadek wynika częściowo z oszczędności kosztowych w zakresie wydatków programowych i dotyczących nadawania przede wszystkim niższych kosztów produkcji lokalnych treści programowych o 29,23 mln zł oraz niższej amortyzacji praw do nabytych programów o 5 mln zł. (PAP)

kam/ asa/

d1p4rcg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1p4rcg