Trwa ładowanie...

TVP, TVN i Polsat mają problem

Polacy nie lubią telewizyjnego mainstreamu i coraz częściej z TVP, Polsat i TVN przełączają się na kanały tematyczne. Niszowe telewizje mogą w tym roku zagarnąć aż jedną czwartą reklam - donosi "Rzeczpospolita".

TVP, TVN i Polsat mają problemŹródło: AFP, fot: Patric Klin
dqn6o78
dqn6o78

Polacy nie lubią telewizyjnego mainstreamu i coraz częściej z TVP, Polsatu i TVN-u przełączają się na kanały tematyczne. Niszowe telewizje mogą w tym roku zagarnąć aż jedną czwartą reklam - donosi "Rzeczpospolita".

Gazeta powołuje się na raport AT Media, z którego wynika, że już w zeszłym roku kanały tematyczne wyemitowały reklamy za ok. 750 mln zł. Oznacza to wzrost o 20 proc. i udział w reklamowym torcie na poziomie jednej piątej. 2012 ma być jednak jeszcze lepiej.

Głównym powodem będą starty kolejnych kanałów tematycznych oraz odwrót widzów od głównych stacji, zauważa w "Rz" Marcin Boroszko z AT Media. Stacjom niszowym pomoże też cyfryzacja, która sprawia, że już teraz do milionów telewizorów w Polsce płynie sygnał nie tylko czterech telewizji. Dzięki temu w tym roku wydatki na reklamę w kanałach tematycznych sięgną aż 860 mln zł.

Kto na tym straci? Oczywiście cztery główne stacje TVP 1 i 2, Polsat oraz TVN. Jak podaje "Rz", jeszcze w 2010 roku ich łączny udział w widowni wynosił prawie 63 proc., by w zeszłym spaść niemal do 59 proc. Te dane jeszcze gorzej wyglądają w najbardziej pożądanej grupie widzów, czyli osób w wieku 16-49 lat.

Wirtualna Polska/"Rzeczpospolita"

dqn6o78
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dqn6o78

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj