TVP, TVN i Polsat mają problem
Polacy nie lubią telewizyjnego mainstreamu i coraz częściej z TVP, Polsat i TVN przełączają się na kanały tematyczne. Niszowe telewizje mogą w tym roku zagarnąć aż jedną czwartą reklam - donosi "Rzeczpospolita".
05.03.2012 | aktual.: 07.03.2012 06:05
Polacy nie lubią telewizyjnego mainstreamu i coraz częściej z TVP, Polsatu i TVN-u przełączają się na kanały tematyczne. Niszowe telewizje mogą w tym roku zagarnąć aż jedną czwartą reklam - donosi "Rzeczpospolita".
Gazeta powołuje się na raport AT Media, z którego wynika, że już w zeszłym roku kanały tematyczne wyemitowały reklamy za ok. 750 mln zł. Oznacza to wzrost o 20 proc. i udział w reklamowym torcie na poziomie jednej piątej. 2012 ma być jednak jeszcze lepiej.
Głównym powodem będą starty kolejnych kanałów tematycznych oraz odwrót widzów od głównych stacji, zauważa w "Rz" Marcin Boroszko z AT Media. Stacjom niszowym pomoże też cyfryzacja, która sprawia, że już teraz do milionów telewizorów w Polsce płynie sygnał nie tylko czterech telewizji. Dzięki temu w tym roku wydatki na reklamę w kanałach tematycznych sięgną aż 860 mln zł.
Kto na tym straci? Oczywiście cztery główne stacje TVP 1 i 2, Polsat oraz TVN. Jak podaje "Rz", jeszcze w 2010 roku ich łączny udział w widowni wynosił prawie 63 proc., by w zeszłym spaść niemal do 59 proc. Te dane jeszcze gorzej wyglądają w najbardziej pożądanej grupie widzów, czyli osób w wieku 16-49 lat.
Wirtualna Polska/"Rzeczpospolita"