Twarzą kampanii "Pełnosprawni w pracy" jest zdrowy aktor

Państwowy Fundusz
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) zatrudnił aktora, aby udawał kalectwo - pisze "Dziennik". Wiktor, twarz kampanii "Pełnosprawni w pracy",
tak naprawdę wcale nie jeździ na wózku. Fundusz tłumaczy, że
zatrudnienie zdrowego człowieka jest tańsze i pracuje on wydajniej.

Twarzą kampanii "Pełnosprawni w pracy" jest zdrowy aktor
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

24.05.2007 | aktual.: 24.05.2007 05:41

Kampania "Pełnosprawni w pracy" ma zachęcać przedsiębiorców do dania szansy niepełnosprawnym.

"Wiktor nie liczy na współczucie, wie, jak dużo może dać twojej firmie, pod warunkiem że dasz mu szansę" - takie słowa słyszymy w telewizyjnym spocie promującym zatrudnianie osób niepełnosprawnych. Reklama, którą wykonała agencja "Cztery czwarte", kosztowała prawie 964 tys. zł, a jej emisja w mediach to kolejny wydatek rzędu 4 mln 14 tys. Zapłaciła za nią w 72% Unia Europejska, pozostałą kwotę wyłożył PFRON.

Przystojny brunet poruszający się na wózku pokazany jest jako człowiek sukcesu, aktywny, zdobywa dla swojej firmy nagrodę, gra w kosza. Niestety, okazuje się, że to była tylko jego wizja. Tak naprawdę niedoceniany niepełnosprawny szuka jakiegokolwiek zajęcia, bo pracodawcy nie wierzą w jego możliwości - pisze gazeta.

Niestety, także twórcy spotu nie uwierzyli w potencjał niepełnosprawnych. Odegranie tej roli powierzyli całkowicie sprawnemu aktorowi. Gdy dziennik ujawnia ten fakt, jego rozmówcy nie kryją oburzenia. _ Jak można kogokolwiek zachęcić do zatrudnienia niepełnosprawnego, skoro samemu się tego nie robi _ - mówi poseł poruszający się na wózku, Sławomir Piechota.

Czy naprawdę nie można było znaleźć do spotu osoby na wózku? - pyta "Dziennik" w PFRON. Rzecznik prasowy Funduszu, Małgorzata Radziszewska, odpowiada, że celem kampanii społecznej nie jest pokazanie prawdziwej osoby, lecz zasygnalizowanie problemu. _ Oczywiste jest, że profesjonalista znacznie lepiej poradzi sobie z zadaniem aktorskim, tym samym lepiej wyrazi treści, emocje i założenia, które chcieliśmy przekazać _ - mówi. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
kampanianiepełnosprawnyniepełnosprawni
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)