Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 06.02.2015 (ISBnews) - Mindshare Polska spodziewa się ok. 3% wzrostu rynku reklamy TV, Netia ma sojusz z Play, a ten namawia klientów, aby nie płacili za rozmowy i SMS wewnątrz sieci, ARTnews na liście ostrzeżeń publicznych KNF, wyniki TVN w obliczu coraz bliższego wejścia nowego inwestora strategicznego. Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 02 - 06 lutego br.

06.02.2015 | aktual.: 06.02.2015 16:23

Warszawa, 06.02.2015 (ISBnews) - Mindshare Polska spodziewa się ok. 3% wzrostu rynku reklamy TV, Netia ma sojusz z Play, a ten namawia klientów, aby nie płacili za rozmowy i SMS wewnątrz sieci, ARTnews na liście ostrzeżeń publicznych KNF, wyniki TVN w obliczu coraz bliższego wejścia nowego inwestora strategicznego. Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 02 - 06 lutego br.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Mindshare Polska: Spodziewa się dynamiki wzrostu rynku reklamy telewizyjnej zbliżonej do poziomu ubiegłorocznego, czyli ok. 3%, poinformowała agencję ISBnews partner domu mediowego Paulina Sobieszek.

"Jak wynika z danych Kantar Media, 2014 rok na rynku reklamy upłynął pod znakiem ok. 3-proc. wzrostu. W sumie marketerzy przeznaczyli w minionym roku ok. 28 mld zł na reklamę (wydatki brutto, przed rabatami), przy czym zdecydowanie największy kawałek tego tortu przypadł telewizji. Medium to miało niemal 60% udział w strukturze całości wydatków - to właśnie tam kierowane były największe budżety na promocję produktów i usług" - powiedziała ISBnews Sobieszek.

Jak zaznaczyła, Mindshare w tym roku spodziewa się utrzymania lub niewielkiego wzrostu budżetów alokowanych w TV.

"Wskazuje na to obserwowane wypełnienie przerw reklamowych i popyt na czas antenowy. Niewykluczone są także ruchy inflacyjne w przypadku poszczególnych polityk handlowych stacji telewizyjnych. Prognozujemy, że na koniec 2015 roku dynamika wzrostu rynku reklamy telewizyjnej osiągnie zbliżony poziom do ubiegłorocznego, czyli ok. 3%" - dodała partner Mindshare Polska.

Wskazała, że z kolei medium, które odnotuje największy wzrost, będzie bez wątpienia internet. "Już w 2014 roku reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki na reklamę online (versus 2013 rok) i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał ulec zmianie. Internet jest nadal medium o strategicznej wadze dla takich kategorii, jak motoryzacja czy finanse. Rosną również nakłady na online w takich segmentach rynku, jak: chemia gospodarcza, żywność, odzież czy farmaceutyki, co jest szczególnie ciekawe, biorąc pod uwagę, że jeszcze do niedawna internet nie miał dużego udziału w ogólnym podziale ich wydatków. W 2015 roku online będzie zatem dalej rósł, ale z mniejszą dynamiką w porównaniu do lat ubiegłych. Według najnowszych prognoz IAB Polska, poziom wzrostu wydatków na reklamę online będzie już jednocyfrowy i osiągnie ok. 6-7% w 2015 roku. Przy czym najwyższe tempo rozwoju odnotujemy w obszarach wideo oraz reklamy mobilnej" - wymieniła Sobieszek.

Jak dodała - w ocenie domu mediowego - ten rok nie będzie łaskawy dla pozostałych mediów.

"Jeśli tendencje zostaną utrzymane, największych spadków możemy się spodziewać w prasie oraz outdoorze. O ile OOH odnotowuje ok. 3-5% spadek, o tyle wydatki na reklamę prasową zmniejszą się zapewne o kilkanaście proc. Radio prawdopodobnie zamknie rok z wynikiem bardzo zbliżonym do wyniku ubiegłorocznego (-1% do 0%). Z kolei, rynek kinowy odnotowuje niewielki wzrost na poziomie 1% lub nieco poniżej" - powiedziała partner Mindshare.

Dodała, że przyglądając się kluczowym branżom, możemy spodziewać się dalszego, dynamicznego wzrostu wydatków reklamowych w sektorze farmaceutycznym m.in. w kategorii leków OTC (bez recepty) czy suplementów diety.

"Wiodące podmioty tego sektora m.in. Aflofarm - największy reklamodawca na polskim rynku, a także USP Zdrowie, Polpharma czy GlaxoSmithKline zapewne nadal będą przeznaczać coraz większe środki na reklamę. W efekcie cała branża odnotuje ok. 10-proc. wzrost. Podobne zmiany in plus zaobserwujemy też zapewne w handlu, w szczególności wobec umacniającej się pozycji sieci dyskontowych i sklepów średnio powierzchniowych" - oceniła partner Mindshare.

Według niej, stabilizacji można spodziewać się w sektorach motoryzacyjnym, finansowym, żywności i napojach oraz higienie i pielęgnacji. Ewentualne delikatne spadki determinowane będą redukcją budżetów największych reklamodawców, jak Unilever, Reckitt Benckiser, Mars czy Danone. Na chwilę obecną największe spadki w wydatkach reklamowych raportowane są m.in. w sektorze telekomunikacyjnym.

"W branży tej nie zanosi się na spektakularne rebrandingi, zmiany własnościowe czy debiuty rynkowe, dlatego firmy telekomunikacyjne zapewne nie zwiększą budżetów mediowych. Ponadto, dalsze spadki odnotujemy też w branży komputerów i audio wideo - rynek ten charakteryzuje się dużym nasyceniem, brak również rewolucji technologicznych, więc producenci z tej branży nie będą zapewne w najbliższych miesiącach zwiększać inwestycji w reklamę" - podsumowała Sobieszek.

Źródło: ISBnews

TVN: Oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej osiągnie stopę wzrostu na średnim jednocyfrowym poziomie, na tle poprawy o 4,8% w roku 2014, podała spółka.

"Rok 2015 przyniesie dalszą poprawę wyników w efekcie przyspieszenia wzrostu gospodarki oraz rynku reklamowego: PKB powinien rosnąć ponad 3,3%, głównie pod wpływem silnego popytu krajowego i konsumpcji indywidualnej; Oczekujemy, że rynek reklamy telewizyjnej osiągnie stopę wzrostu na średnim jednocyfrowym poziomie, na tle poprawy o blisko 5% w roku 2014" - czytamy w prezentacji wynikowej.

TVN podał, że w 2014 r. wzrost rynku reklamy TV wyniósł 4,8% i był zgodny z oczekiwaniami spółki (zakładała ona wzrost "jednocyfrowy niski do średniego").

Wzrost przychodów TVN związanych z reklamą wyniósł w ub.r. 5,1%, zaś wzrost przychodów ogółem sięgnął 3,6%. W 2014 r. około 71,7% przychodów grupy pochodziło z reklam telewizyjnych.

Źródło: ISBnews

Prognozy: Po erze automatyzacji oraz dynamicznego rozwoju Internetu świat wchodzi w nową epokę transformacji nowoczesnych technologii, w której uwaga producentów koncentruje się na produkcie i jego możliwościach. Rozwój Internetu Rzeczy wpływa na zacieranie się granic pomiędzy przemysłem, handlem a usługami i pociąga za sobą zmiany w tradycyjnym postrzeganiu sektorów. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, rozwój wielu nowych rozwiązań TMT (technologie, media, telekomunikacja) w najbliższych kilkunastu miesiącach będzie napędzany w dużej mierze przez przedsiębiorstwa, a nie indywidualnych użytkowników. Dotyczy to również dronów czy drukarek 3D, w produkcji których polskie firmy liczą się na świecie. Są jednak dziedziny, które oprą się tej rewolucji. Jedną z nich są książki, które ciągle będą drukowane.

Źródło: Deloitte

E-commerce: Blisko 17 mln polskich internautów odwiedza serwisy e-commerce, a tylko w 2014 r. korzystanie z aplikacji mobilnych, służących m.in. do e-shoppingu wzrosło, aż o 76% internetowe, które zainwestują w wielokanałowość sprzedaży.

?Interakcja z konsumentem przy pomocy różnych kanałów, zarządzanych równolegle pozwolą przedsiębiorcom na nowe możliwości. (?) Personalizacja przekazu, szybsza i wygodniejsza forma bezpośredniego dotarcia do potencjalnych konsumentów, są to czynniki, które pozwolą odróżnić się od konkurencji. W e-commerce najważniejsza jest terminowość zamówień oraz ich sprawna realizacja, pozwala to na budowanie zaufania w relacji z naszymi klientami. SMS-y z potwierdzeniem zamówienia czy terminem dostawy są elementem tego procesu. 25 grudnia weszła w życie ustawa regulująca zasady funkcjonowania sklepów internetowych, dzięki której zakupy w sieci będą jeszcze bezpieczniejsze, a nadal blisko 44% konsumentów obawia się o bezpieczeństwo swoich danych personalnych oraz bankowych" - komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl.

Według szacunków ekspertów w 2015 roku wartość polskiego e-handlu wyniesie ok. 4,3% PKB, przekraczając wartość 38 mld zł, z dynamiką wzrostu ok. 30%. W 2015 roku coraz bardziej upowszechniać będą się mobilne metody płatności, a wartość zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfonów wzrośnie o 1000% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Źródło: SerwerSMS

IT: Z badania "IT okiem CIO" zrealizowanego przez Integrated Solutions (IS), integratora ICT należącego do Orange Polska wynika, że 2015 rok zdominują produkty i usługi związane z mobilnością. Rozwiązania mobilne wybiera aż 67% respondentów. Na liście tegorocznych inwestycji znalazło się również bezpieczeństwo. Na ten obszar wskazało niewiele mniej, 64 % CIO (Chief Information Officer). Podium zamykają projekty związane z rozbudową infrastruktury IT.

Źródło: Integrated Solutions

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Zortrax: Producent drukarek 3D ma obecnie środki na finansowanie rozwoju z emisji obligacji oraz bieżących zysków, ale nie wyklucza przeprowadzenia IPO na GPW jeszcze w tym roku, poinformował agencję ISBnews prezes Zortrax Rafał Tomasiak.

"Obecnie rozważamy różne źródła finansowania i jednocześnie prowadzimy prace nad przekształceniem firmy w spółkę akcyjną. Giełda to naturalny krok w rozwoju takiej firmy jak nasza i jest jednocześnie optymalnym wyborem, ponieważ oprócz kapitału możemy pozyskać inwestorów, którzy będą wspierać rozwój firmy Zortrax. Dodatkowo dla naszych partnerów nie bez znaczenia będzie fakt, że robią interesy ze spółką notowaną na GPW. W tym momencie mamy środki na finansowanie rozwoju z emisji obligacji oraz z bieżących zysków, ale nie wykluczamy przeprowadzenia IPO jeszcze w tym roku" - powiedział ISBnews Tomasiak.

Dodał, że Zortrax cały czas bardzo dynamicznie rośnie i ma wiele nowych pomysłów na rozwój technologii druku 3D.

"Ostatnio wprowadziliśmy do oferty Z-HIPS i Z-GLASS - dwa nowe filamenty, czyli materiały, z których powstają modele 3D - i pracujemy nad kolejnymi. Planujemy również powiększyć gamę dostępnych urządzeń w sektorze B2B, ale jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach. To, w połączeniu z rosnącą liczbą zamówień sprawia, że cały czas zastanawiamy się nad optymalizacją źródeł finansowania" - wskazał prezes Zortrax.

W zeszłym roku spółka wyemitowała dwie serie obligacji A1 o wartości 1,2 mln zł i A2 o wartości 6 mln zł.

"Pieniądze te pozwoliły nam na zwiększenie skali działalności, ale dzięki dodatkowym środkom będziemy w stanie zrealizować kolejny skokowy wzrost. O tym, że Zortrax to dobra inwestycja mogą zaświadczyć obligatariusze, m.in. w styczniu 2015 r. wypłaciliśmy kolejne odsetki dla papierów serii A2" - podsumował Tomasiak.

Źródło: ISBnews

P4: Operator sieci Play wprowadza nielimitowane, darmowe wiadomości SMS i rozmowy dla swoich klientów w ramach sieci, poinformował członek zarządu operatora Bartosz Dobrzyński. W rozmowie z agencją ISBnews dodał, że nie spodziewa się presji na ARPU (przychód na klienta), a za to liczy na korzyści z lojalizacji użytkowników.

"Play pokazuje, że telekomunikacja zawsze daje możliwość wprowadzania czegoś nowego. W ubiegłym roku było dużo o 4G LTE i transmisji danych. Teraz chcieliśmy zrobić coś specjalnego dla naszych klientów i zaoferować więcej w dzwonieniu i SMS-owaniu. W efekcie dajemy nowy standard - stan darmowy. Od dziś ok. 5 mln naszych klientów może przestać płacić za dzwonienie i SMS do innych klientów w Play" - powiedział Dobrzyński podczas spotkania z dziennikarzami.

Podkreślił, że operator spodziewa się przede wszystkim wzrostu zadowolenia klientów. W rozmowie z ISBnews wskazał, że presja na ARPU z tytułu nowej oferty ma być zniwelowana wzrostem lojalizacji klientów poprzez wzrost użycia innych usług oraz przyciąganiem do sieci nowych klientów z polecenia obecnych.

"Tak to działa, że im bardziej zadowoleni klienci, tym przychodzi więcej nowych. Ostatecznie wpływ na ARPU ma się zniwelować" - powiedział członek zarządu operatora.

Oferta obejmuje klientów operatora, niezależnie czy mają kartę czy abonament, a także klientów biznesowych.

Źródło: ISBnews

TVN: Odnotował 51,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2014 r. wobec 45,78 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 161,48 mln zł wobec 18,45 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 480,98 mln zł w IV kw. 2014 r. wobec 459,99 mln zł rok wcześniej.

W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 194,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 197,76 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1593,80 mln zł w porównaniu z 1538,50 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

TVN: Oczekuje dalszej poprawy wyników w 2015 r. dzięki poprawie sytuacji gospodarczej, która powinna przełożyć się na rynek reklamy telewizyjnej, poinformował prezes spółki Markus Tellenbach. Przychody mają wzrosnąć w tempie jednocyfrowym, od średniego do wysokiego, a skorygowana EBITDA ma sięgnąć ok. 590 mln zł wobec 530 mln zł w ub.r.

"W roku 2015 oczekujemy dalszej poprawy naszych osiągnięć. Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą" - powiedział Tellenbach, cytowany w komunikacie.

TVN podał w prezentacji, że spodziewa się, iż "skonsolidowane przychody wzrosną w br. w jednocyfrowym tempie, w przedziale od średniego do wysokiego", natomiast "skonsolidowana skorygowana EBITDA wyniesie ok. 590 mln zł, odzwierciedlając poprawę rentowności podstawowej działalności oraz wzrost wynagrodzenia akcjonariuszy od spółek stowarzyszonych".

W 2014 r. wynik netto TVN wyniósł 189 mln zł, głównie w wyniku poprawy EBITDA oraz znacznie niższych kosztów finansowych, podała spółka. W IV kwartale zysk netto wyniósł 51 mln zł.

Przychody wzrosły o 4,6% r/r do 480,98 mln zł w IV kw ub.r. i o 3,6% do 1593,80 mln zł w całym 2014 r., głównie w wyniku wzrostu przychodów związanych z reklamą - odpowiednio: o 5,4% i 5,1%.

Skorygowana EBITDA wzrosła w IV kw. o 16,3% r/r do 184 mln zł, na skutek wyższych przychodów i w pełni utrzymanej bazy kosztów, wyłączając 5 mln zł jednorazowych kosztów związanych z transakcją zmiany kontroli. Skorygowana marża EBITDA w IV kw. wzrosła do 38,2% z 34,4% rok wcześniej. Roczna skorygowana EBITDA wyniosła 530 mln zł z marżą 33,3%.

Raportowana EBITDA wyniosła 180 mln zł w IV kw., z marżą na poziomie 37,5%, odnotowując znaczący wzrost rok do roku w oparciu o poprawę skorygowanej EBITDA, ale również na skutek wpływu na wynik w porównywalnym okresie 2013 roku udziału w stratach jednostek stowarzyszonych oraz utraty wartości inwestycji w Onet. Roczna raportowana EBITDA wyniosła 549 mln zł z marżą 34,4% w efekcie podobnych czynników, a także dzięki udziałom w zyskach jednostek stowarzyszonych w porównaniu z udziałem w stratach w roku 2013, podano także.

Źródło: ISBnews

TVN: Uruchamia nową stację iTVN Extra, skierowaną do Polaków mieszkających za granicą, poinformował dyrektor ds. strategii w TVN Christian Anting.

"Uruchomienie kanału iTVN Extra świadczy o naszym zaangażowaniu w budowanie silniejszej i wyraźniejszej obecności iTVN w środowisku cyfrowym oraz wzmocnienie wizerunku iTVN jako kanału pierwszego wyboru dla polskiej społeczności zamieszkałej za granicą" - powiedział Anting, cytowany w komunikacie.

iTVN rozpoczyna nadawanie 4 lutego 2015 roku przy współpracy z DISH Network w USA i z Wilhelm.tel w Niemczech.

Profil nowego kanału będzie obejmował programy o profilu rozrywkowym, lifestylowym, aktualności, wiadomości biznesowe i zagraniczne. Oferta iTVN Extra obejmuje także polskie filmy animowane i programy dla dzieci.

Źródło: ISBnews

nC+: Liczba klientów platformy TV cyfrowej spadła do 2,146 mln na koniec ub.r. z 2,197 mln rok wcześniej, podał TVN - udziałowiec platformy.

Jak podał TVN w raporcie rocznym, największa platforma na rynku - Cyfrowy Polsat - miał 3,539 tys. klientów na koniec września ub.r.

"Strategiczna spółka stowarzyszona nC+ miała na koniec grudnia 2,15 mln abonentów, z wyższym o 4% średnim miesięcznym ARPU na poziomie 68,3 zł w całym roku 2014 oraz z rocznymi przychodami w wysokości 2 148 mln zł. Roczna EBITDA wyniosła 295 mln zł, a udział TVN w zyskach nC+ osiągnął 17,5 miliona zł w 2014 roku" - czytamy w komunikacie spółki.

Źródło: ISBnews

Agora: Dokonała odpisów aktualizacyjnych wartości aktywów trwałych, których łączny wpływ na skonsolidowany wynik operacyjny Grupy za czwarty kwartał 2014 r. wyniesie ok. 15 mln zł, podała spółka. Na powyższą kwotę składają się odpisy aktualizujące dotyczące dwóch miesięczników wydawanych przez Agorę.

?Powyższe koszty odpisów aktualizacyjnych mają charakter zdarzeń jednorazowych i obciążą skonsolidowane wyniki Grupy oraz wyniki jednostkowe Agory, za czwarty kwartał 2014 r. Będą miały również wpływ na wysokość odroczonego podatku dochodowego" - czytamy w komunikacie.

?Podkreślić należy, że zgodnie z wymogami Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, Grupa przeprowadza testy na utratę wartości aktywów poszczególnych ośrodków generujących przepływy pieniężne ('cash generating unit') - w tym wypadku tytułów czasopism wydawanych w ramach pionu Czasopisma i Prasa Bezpłatna (należących do segmentu Prasa) nabytych przez Agorę, do których przypisana została określona wartość księgowa na dzień nabycia" - czytamy dalej.

Spółka zwróciła uwagę, że zgodnie z powyższymi wymogami nie jest możliwe kompensowanie ewentualnej nadwyżki wartości odzyskiwalnej zidentyfikowanej na jednym ośrodku generującym przepływy pieniężne w ramach tego samego segmentu biznesowego z ewentualnym niedoborem na innym.

?W konsekwencji, odpisy na poszczególnych ośrodkach generujących przepływy pieniężne są dokonywane nawet jeśli nie ma konieczności dokonywania takich odpisów z punktu widzenia łącznej wartości aktywów całego segmentu" - podsumowano w informacji.

Źródło: ISBnews

Netia: Zawarła z P4 - operatorem sieci Play - umowę o współpracy, na mocy której spółki z grupy Netia będą świadczyć klientom szeroki zakres usług mobilnych i nowych pakietów, poinformowali przedstawiciele spółek. Część nowych usług jest już wprowadzana do oferty, kolejne będą pojawiać się systematycznie do końca roku.

"Partnerstwo z siecią Play pozwoli nam zaoferować kolejny produkt w pakiecie dla klientów indywidualnych, ale także pełny asortyment rozwiązań dla klientów biznesowych. Usługi mobilne dla klientów biznesowych Netii ruszą w drugiej połowie roku, natomiast uruchomienie tych usług w segmencie indywidualnym to perspektywa drugiego kwartału" - powiedział prezes Netii Adam Sawicki podczas konferencji prasowej.

"Strategia Play pozostaje skoncentrowana na usługach mobilnych i nie zamierzmy świadczyć usług stacjonarnych" - dodał członek zarządu P4 Jacek Niewęgłowski, pytany o szczegóły współpracy.

Prezes Netii podkreślił, że wybór P4 oznacza zakończenie negocjacji z innym dotychczasowym partnerem - Polkomtelem. Docelowo więc grupa Netia będzie mieć jednego, strategicznego partnera w zakresie rozwiązań mobilnych i konwergentnych, które mają być uzupełnieniem oferty stacjonarnych rozwiązań online.

"Negocjacje, które prowadziliśmy z dwoma podmiotami pokazały wyraźnie, że operator sieci Play jest dla nas najatrakcyjniejszym partnerem, oferując zdecydowanie najbardziej atrakcyjne ceny, proste, a jednocześnie elastyczne zasady rozliczeń oraz paletę usług dodatkowych" - wyjaśnił Sawicki.

Część nowych produktów jest już od pewnego czasu sprzedawana w ramach testów komercyjnych obecnym klientom, a na początku II kw. 2015 r. znajdzie się w standardowej ofercie Netii dla nowych abonentów. Pierwszą będzie samodzielna usługa telefonii stacjonarnej WLR - usługa Telefon Domowy, będąca odpowiednikiem usługi Play Formuła Stacjonarna.

"Na przełomie III i IV kw. br. Netia zaprezentuje również gamę rozwiązań konwergentnych i rozwiązań pakietowych, łączących różnego typu usługi dostępowe, data center i usługi w chmurze dla firm różniej wielkości, a także pakiety nowe taryfy mobilnego dostępu do internetu" - podsumował prezes.

Źródło: ISBnews

Qumak: Uznaje decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), nakładającą karę na firmę, za niemającą rzeczywistego uzasadnienia, wynika z oświadczenia wydanego przez prezesa spółki Pawła Jagusia. Spółka złożyła odwołanie do sądu.

Pod koniec stycznia UOKiK poinformował, że nałożył na Thales Polska i Qumak kary w wysokości odpowiednio 750 tys. zł i 900 tys. zł za współpracę o charakterze niekonkurencyjnym. Spółka Thales Polska złożyła ofertę jako uczestnik przetargu, a ponadto miała być kompleksowym podwykonawcą swojego konkurenta w przetargu - spółki Qumak.

Źródło: ISBnews

ARTnews: Podjął działania celem ustalenia podstawy faktycznej dla decyzji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), która umieściła spółkę na liście ostrzeżeń publicznych, podano w komunikacie.

Źródło: spółka

LiveChat Software: Miał 9679 klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat, tj. o 251 netto więcej niż miesiąc wcześniej, na dzień 1 lutego 2015 r.

Źródło: ISBnews

Beyond.pl: Rozpoczął budowę I etapu Centrum Badań Technologii Informatycznych Beyond.pl, serwerowni o wartości ok. 100 mln zł, zlokalizowanej w Poznaniu, podała spółka. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex.

"W nowym centrum danych zaplanowaliśmy bezpieczeństwo na najwyższym poziomie wytycznych TIER IV i najwyższą efektywność energetyczną. Tym jednak, co najbardziej wyróżnia naszą nową inwestycję jest modułowość i elastyczność. Poszerza to możliwości wykorzystania centrum danych przez biznes i przełoży się na jego rozwój" - powiedział współzałożyciel i CEO Beyond.pl Michał Grzybkowski, cytowany w komunikacie.

Kompleks Centrum Badań Technologii Informatycznych Beyond.pl to największy tego typu obiekt w Polsce, którego pierwszy etap przekroczy 6.300 m2 powierzchni. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji planowane jest na grudzień 2015 roku, podano również.

Źródło: ISBnews

Sparc Media: Australijska firma oferująca rozwiązania z zakresu RTB i programmatic buyingu, która od maja 2014 ma swoje przedstawicielstwo także w Polsce powiększyła swoje szeregi i otworzyła oddział w Niemczech.

Źródło: ISBnews

Unima 2000: Zintensyfikowanie sprzedaży w segmencie nowych technologii mobilnych i facility management, a także uzyskanie marży na poziomie średniej rynkowej to główne założenia strategii rozwoju spółki w latach 2015-2017. Firma planuje kontynuację dotychczasowej polityki dywidendowej. Zarząd spółki w trakcie WZA, będzie rekomendował wypłaty dywidendy na poziomie nie mniej niż 25% wypracowanego zysku netto za lata obrachunkowe 2015-2017.

Źródło: ISBnews

Bloober Team: Zakończył prace nad wersję beta gry Brawl na komputery PC, Mac OS oraz konsolę SONY PlayStation Vita.

Źródło: spółka

Cursor: W 2014 roku odnotował ponad 10% wzrost przychodów i liczby obsługiwanych klientów. Spółka realizuje projekty z zakresu sprzedaży oraz wsparcia sprzedaży i marketingu dla blisko 500 podmiotów.

Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

TVN: Zarząd prezentował w grudniu i styczniu spółkę na ?wysokim szczeblu" potencjalnym inwestorom, dla których ewentualne przejęcie operatora telewizyjnego byłoby "strategicznym posunięciem", poinformował prezes TVN Marcus Tellenbach.

"Proces sprzedaży jest kontynuowany. Zarząd TVN przeprowadził prezentacje spółki 'na wysokim szczeblu'dla potencjalnych inwestorów w grudniu i styczniu. (?) Dla nabywcy TVN będzie to strategiczne posunięcie" - powiedział Tellenbach.

Dodał, że zakres czasowy transakcji "to już pytanie do sprzedających".

Źródło: ISBnews

TVN: Według Press-service TVN ma być sprzedany do końca lutego.

Źródło: Press-service

PiLab: Przeprowadził emisję akcji, pozyskując nowych inwestorów, w tym fundusz venture capital z USA - New Europe Ventures (NEV), podała spółka. Wartość emisji wyniosła 1 mln USD. Firma planuje wejście na rynek amerykański.

"Zrealizowana emisja kierowana była do kluczowych dla rozwoju spółki inwestorów, a jej wartość wyniosła ok. 1 mln USD. Inwestorzy objęli 220 tys. akcji serii G (stanowić one będą ok. 10% w podniesionym kapitale spółki), a cena emisyjna wyniosła 14,00 zł za sztukę. Firma przeprowadziła tą transakcję po cenach wyższych niż rynkowych (premia ok. 20%)" - czytamy w komunikacie.

Wśród akcjonariuszy PiLab znajdują się m.in. Kirk Bradley - jeden z pierwszych członków zespołu Oracle, oraz Gabe Gotthard - współtwórca nowej kategorii systemów IT tzw. "utility storage".

"Celujemy w rynki business intelligence i hurtowni danych, które ewoluowały do biznesu przekraczającego 15 mld USD rocznie. (?) Przygotowujemy się do premiery produktu na rynku polskim i do wejścia na rynek amerykański. To bardzo ważny okres dla spółki, dlatego cieszymy się, że dołączyli do nas inwestorzy, wspierający rozwój i przekonani o ogromnym potencjale, jaki niesie ze sobą PiLab" - powiedział prezes PiLab Paweł Wieczyński, cytowany w komunikacie.

"Wierzymy, że PiLab poprzez interesująca technologię i dobry zespół ma potencjał, by stworzyć nową kategorię narzędzi do analizy danych. Rynek na rozwiązania PiLab jest kolosalny, szybko rośnie i oczekujemy, że tempo wzrostu będzie jeszcze wyższe. W oparciu o inny niż typowy model biznesowy, PiLab ma szanse zbudować poważne i długotrwałe bariery dla konkurencji. Podobnie jak z inwestycją w Medicalgorithmics, jesteśmy uzbrojeni w cierpliwość, gdyż wykreowanie mocnej pozycji na tym rynku zajmie firmie kilka lat" - dodał partner zarządzający NEV Martin Jasinski.

Źródło: ISBnews

Onet, Nasza Klasa: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził zgodę na przejęcie serwisu Nasza Klasa przez grupę Onet, poinformował Urząd.

Źródło: ISBnews

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Poczta Polska: Sprzedaż prasy egzemplarzowej dzięki zmianie modelu sprzedaży wzrosła w placówkach pocztowych o 11% r/r w 2014 r., pomimo trendu spadkowego na rynku prasy. W tym roku Poczta planuje uruchomić 140 samoobsługowych stref handlu, w których sprzedaje prasę, a do 2020 r. ma działać ok. 1 tys. takich stref, podała Poczta.

W 2014 roku Poczta Polska sprzedała kilkadziesiąt milionów egzemplarzy prasy w placówkach. Obecnie w placówkach pocztowych działa 280 samoobsługowych stref handlu, umieszczonych na salach obsługi klientów.

W 2015 roku Poczta planuje uruchomić w placówkach kolejnych 140 samoobsługowych stref. Docelowo, do roku 2020 ma działać około 1000 stref handlowych. A to oznacza dalsze wzrosty sprzedaży prasy, podkreślono w komunikacie.

Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na sprzedaż gazet w placówkach jest wyposażenie ich w stojaki do ekspozycji prasy. Rozszerzono również gamę tytułów, w tym o prasę zagraniczną (placówki przygraniczne - Niemcy, pas nadmorski). Sprzedażą prasy zajmują się także listonosze.

"W tych placówkach, w których są już strefy obserwujemy bardzo wyraźny wzrost sprzedaży. Klienci postrzegają taki model jako wygodniejszy niż sprzedaż 'zza okienka'. Podobne rozwiązania stosują także poczty zachodnie" - powiedziała dyrektor w PP Edyta Rusińska, cytowana w komunikacie.

Sprzedaż towarów handlowych, wśród których głównymi grupami asortymentowymi są koperty, kartki i karnety świąteczne, książkowe serie wydawnicze "bestsellery", kartki imieninowe i urodzinowe, również artykuły piśmiennicze i biurowe, wzrosła o 15% r/r w 2014 r.

Źródło: ISBnews

Qumak: Za 7,9 mln zł wyposaży Małopolski Park Technologii Informacyjnych, działający w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego. MPTI będzie platformą gromadzącą przedsiębiorstwa, jednostki badawcze oraz instytucje samorządowe, wspierając ich rozwój oraz umożliwiając im testowanie nowych projektów technologicznych.

Źródło: spółka

InsERT: Działające w Grupie Multifood Śląskie Centrum Dystrybucji Mięsa, Wędlin i Drobiu Markus wdrożyło system ERP Navireo. Przedsiębiorstwo zyskało narzędzie wspomagające pracę działu handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki branży mięsnej.

Źródło: spółka

UPC Polska: Udostępniło pierwszą polską aplikację na wprowadzonej niedawno platformie Horizon: Stopklatkę.

Źródło: spółka

Cisco: Nowa koncepcja Fast IT ma ułatwić klientom i partnerom firmy uproszczenie ich systemów IT. Nowości, które mają przyczynić się do realizacji tej koncepcji to rozszerzenie rozwiązania Cisco Meraki Cloud Managed IT o możliwość zarządzania całą infrastrukturą IT, wprowadzenie powszechnej dostępności Cisco ONE, kompleksowego pakietu oprogramowania umożliwiającego automatyzację IT.

Źródło: spółka

Cyfrowy Polsat: Od 3 lutego br. klienci, którzy zdecydują się na podpisanie umowy w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży, będą mieli możliwość przetestowania oferty telewizyjnej operatora przez 10 dni za darmo.

Źródło: spółka

Dell: Poinformował o wprowadzeniu nowej wersji Dell Precision M3800, ?najcieńszej i najlżejszej na świecie", w pełni przenośnej 15" stacji roboczej.

Konfiguracje nowej macierzy pamięci masowej Dell typu all-flash array (AFA) dostępne są na całym świecie w cenie już od 25 tys. USD.

Źródło: spółka

OPTeam: Spółka podpisała w ramach konsorcjum kontrakt z firmą PGE Obrót o wartości ponad 9,78 mln zł. Umowa dotyczy realizacji usług archiwizacji oraz prowadzenia archiwum dokumentów klienckich. Partnerami OPTeam w konsorcjum są firmy ArchiDoc oraz Inforsys.

Źródło: spółka

Orange: Klienci mobilnego banku Orange Finanse mogą korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem komórkowym.

Źródło: spółka

Asseco Poland: Wygrało przetarg ogłoszony przez ZZOZ w Żywcu na ?Zakup licencji i wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego Zarządzania Szpitalem". Spółka wdroży w placówce swój system informatyczny AMMS. Ponadto będzie odpowiedzialna za dostarczenie i instalację infrastruktury serwerowo-sieciowej. Wartość projektu to ponad 2,3 mln zł brutto.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)