Udział PKP Cargo w przewozach wzrósł wg masy o 2,4 pkt proc. w lipcu
Warszawa, 26.08.2014 (ISBnews) - Udział PKP Cargo w przewozach towarowych w Polsce wzrósł według masy o 2,4 pkt proc. m/m do 49,84% w lipcu, podała spółka, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego. Pod względem wykonanej pracy przewozowej udział Grupy PKP Cargo wzrósł o 2,0 pkt proc. w ujęciu miesięcznym, do poziomu 57,81%. Umocnienie pozycji na rynku jest efektem m.in. aktywnej polityki sprzedażowej oraz pozyskania nowych dużych kontraktów na przewóz węgla.
26.08.2014 16:21
"Wzrost udziału w rynku to konsekwencja realizowanej strategii handlowej. Z kolei osiągane wyniki są najlepszym dowodem na jej efektywność i skuteczność. PKP Cargo elastycznie zareagowało na nietypowe warunki panujące na rynku węgla, wprowadziliśmy wiele elementów prosprzedażowych i zdywersyfikowaliśmy portfel przewozów" - powiedział członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w komunikacie.
Dodał, że spółka w lipcu odnotowała istotne zwiększenie przewozów węgla, poza realizacją nowych zleceń, będące niewątpliwie w znaczącej części wynikiem przebudowywania tego rynku w kierunku równomiernego rozłożenia przewożonej masy. Według niego, ostatnie tygodnie wskazują na lepsze perspektywy przewozów kolejowych w pozostałej części 2014 roku.
Według danych GUS, w ujęciu rocznym PKP Cargo utrzymało udział w rynku pod względem przewiezionej masy na poziomie zbliżonym do 2013 roku (-0,3 pkt proc.), podano również.
Wczoraj spółka poinformowała, że przygotowuje "plany ewentualnościowe" na wypadek możliwego wzrostu zapotrzebowania na przewozy węgla w związku ze światowymi przemianami na rynku tego surowca. Natomiast w bliższej perspektywie PKP Cargo i jego kontrahenci zmierzają do organizacji jesiennych przewozów węgla w sposób zmierzający do uniknięcia nadmiernej kumulacji transportów w czasie.
PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
(ISBnews)