Kosztowne odwiedziny w siedzibie banku
Banki, ograniczając koszty działalności, chętnie kierują wszystkie operacje do internetu. Klientów do porzucenia tradycyjnych placówek na rzecz elektronicznej bankowości "zachęcić" mają dodatkowe opłaty za większość operacji zleconych przedstawicielowi banku.
I tak: polecenie przelewu, obojętnie, czy na rachunek prowadzony w tym samym czy innym banku, obciążone jest prowizją w wysokości nawet 10 zł. Nieco taniej jest, gdy tego typu operacje zlecimy przez telefon, ale i w przypadku infolinii bez opłat dodatkowych się nie obejdzie.
Jeszcze więcej klienta kosztować będzie uzyskanie w placówce informacji o stanie jego kont. Wydanie zaświadczenia o posiadanym rachunku płatniczym - kilkanaście złotych, sporządzenie zestawienia transakcji płatniczych na życzenie klienta - od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych.
Zmiana rachunku z indywidualnego na wspólny lub odwrotnie to również dodatkowy koszt.
Ciekawą pozycją w tabelach opłat i prowizji jest wymiana gotówki. Za rozmienienie lub wymianę na "grubsze" możemy zapłacić nawet 2 proc. od ich wartości i nie mniej niż 20 zł.