Trwa ładowanie...
d3wlnf9

UOKiK nałożył 490 tys. zł kary na Vectrę za automatyczne przedłużanie umów

Warszawa, 14.01.2015 (ISBnews) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na spółkę Vectra karę w wysokości ponad 490 tys. zł za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, podał Urząd.

Share
d3wlnf9

"Postępowanie przeciwko (...) spółce Vectra z Gdyni zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. W związku z tą praktyką konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - czytamy w komunikacie.

Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Vectra zaniechała opisanej praktyki.

Kara nałożona przez UOKiK wynosi 493.252 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu, podano również.

Vectra to operator kablowy, posiada ponad 900.000 abonentów (według danych ze strony internetowej spółki).

(ISBnews)

d3wlnf9

Podziel się opinią

Share
d3wlnf9
d3wlnf9