UOKiK nałożył 8,73 mln zł kary na PTC i 0,4 mln zł kary na Aster
25.01. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na operatora telefonii komórkowej PTC karę w wysokości 8,73 mln zł oraz na operatora telewizji...
25.01.2010 | aktual.: 25.01.2010 12:08
25.01. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na operatora telefonii komórkowej PTC karę w wysokości 8,73 mln zł oraz na operatora telewizji kablowej Aster karę w wysokości 0,4 mln zł, uznając że operatorzy reklamami swoich usług wprowadzali konsumentów w błąd - poinformował UOKiK w poniedziałkowym komunikacie.
Decyzja UOKiK dotyczyła reklamy PTC "Najszybszy internet w komórce. Bez limitu, za 5 zł".
W przypadku Aster zastrzeżenia UOKiK wzbudziły kampanie spółki promujące usługi telefoniczne, telewizji analogowej oraz Internetu, których to kampaniach stosowano sformułowania oparte o schemat X miesięcy po Y zł, co wprowadzało konsumentów w błąd, co do rzeczywistego okresu obowiązywania oferty.
Decyzje nie są ostateczne, przedsiębiorcy mogą się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. (PAP)
bas/ asa/