UOKiK: Sygma Banque nie udostępniał kredytobiorcom pełnych informacji
Sygma Banque Societe Anonyme nie udostępniał kredytobiorcom pełnych informacji - ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z prawem, klient musi otrzymywać co najmniej raz na miesiąc informacje, dotyczące swojego zobowiązania wobec banku.
Jak poinformowała w piątek w komunikacie rzeczniczka Urzędu Małgorzata Cieloch, niewystarczająco informowani byli klienci, którzy mieli umowę o kartę płatniczą, kredyt ratalny, kredyt konsolidacyjny, kredyt odnawialny albo pożyczkę.
- W regulaminie znalazło się postanowienie, zgodnie z którym bank nie udostępniał klientowi miesięcznego wyciągu, jeżeli zadłużenie nie przekraczało kwoty 15 zł, kredytobiorca opóźniał się ze spłatą długu lub nie dokonywał żadnych operacji przy użyciu karty - poinformowała rzeczniczka.
Jak poinformowała rzeczniczka, nawet jeżeli klient nie korzystał z karty, to mogłyby zostać naliczone opłaty lub prowizje. Dlatego klient banku powinien regularnie otrzymywać informacje o swoich zobowiązaniach wobec banku.
Sygma Banque Societe Anonyme zobowiązał się do zmiany tego postanowienia oraz aneksowania podpisanych z klientami umów. Prezes Urzędu odstąpiła natomiast od nałożenia kary finansowej. Spółka musi w ciągu siedmiu miesięcy od uprawomocnienia się tej decyzji złożyć sprawozdanie z realizacji zobowiązania. Decyzja jest ostateczna.
- Oczywiście zgadzamy się z decyzją UOKiK. Będziemy zmieniać wzorce umów, tak jak zawsze to robiliśmy w takich przypadkach - powiedział w piątek PAP rzecznik banku Damian Ziąber.
W 2010 r. prowadzony przez UOKiK monitoring rynku usług finansowych objął m.in. wzorce umów o karty płatnicze, czy regulaminy. Jak poinformowała rzeczniczka, kontrola dotyczyła łącznie 12 banków, a w jej wyniku zakwestionowano 45 klauzul. Nieprawidłowości odnotowano we wszystkich instytucjach zajmujących się operacjami pieniężnymi.