UOKiK ws. nałożenia kary dla FHU Zielińscy (komunikat)

...

18.04.2011 13:48

18.04. Warszawa - UOKiK informuje:

Firma Handlowo Usługowa Zielińscy wprowadziła konsumentów w błąd - uznała Prezes UOKiK i nałożyła na spółkę karę w łącznej wysokości ponad 27 tys. zł.

Przedsiębiorcy działający pod nazwą FHU Zielińscy zajmowali się pośrednictwem w udostępnianiu kanałów telewizyjnych poprzez Internet poprzez witryny www.i-telewizja.pl, www.i-televvizja.pl oraz http://espy.pl.

Urząd ustalił, że przedsiębiorcy wprowadzali konsumentów w błąd informując na stronach internetowych o możliwości odbioru za darmo 600 kanałów telewizyjnych w sieci. W rzeczywistości nieodpłatnie można było obejrzeć tylko do 20 kanałów, natomiast aby obejrzeć pozostałe należało pobrać bezpłatny program i dokonać aktualizacji. Opłata za aktualizację wynosiła 0,61 zł brutto - przelewem lub 61 zł brutto - za pośrednictwem dwóch sms-ów w cenie 30,50 zł każdy. Zgodnie z prawem, każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować konsumentów o cenie i właściwościach oferowanego produktu lub usługi w sposób rzetelny i pełny.

Prezes UOKiK nałożyła na dwoje przedsiębiorców tworzących spółkę kary w łącznej wysokości 27 396 zł. Decyzja jest prawomocna.

Jeden ze wspólników FHU "Zielińscy", działając pod innym szyldem, także naruszył zbiorowe interesy konsumentów. W grudniu 2011 roku Prezes Urzędu uznała, że prowadząc działalność gospodarczą jako Pronatan stosował nieuczciwą praktykę rynkową. Przedsiębiorca na swojej stronie internetowej www.data-smierci.pl pod hasłem Sprawdź swoją datę śmierci za 1 zł (1,22 zł z VAT) sugerował, że cena wiadomości wynosi złotówkę. Jednak zgodnie z informacją na dole strony cena ta obowiązywała tylko przy płatności kartą. W rzeczywistości, konsument, który chciał poznać datę swojej śmierci musiał wysłać dwa smsy po 30,5 zł brutto każdy. Prezes UOKiK stwierdziła, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę 16 811 zł. Decyzja Prezes UOKiK w tej sprawie jest także prawomocna.

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 0800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ akuc/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)