UPC/Aster miał na koniec IV kw. 626.100 klientów tv cyfrowej i 775.800 internetu
23.02. Warszawa (PAP) - Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, Internetu i telefonii, na koniec czwartego kwartału 2011 roku miały łącznie 1.497.000 klientów, którzy...
23.02.2012 | aktual.: 23.02.2012 09:23
23.02. Warszawa (PAP) - Spółki UPC Polska i Aster, dostawcy usług telewizji, Internetu i telefonii, na koniec czwartego kwartału 2011 roku miały łącznie 1.497.000 klientów, którzy korzystali z 2.494.400 usług, w tym z 626.100 usług telewizji cyfrowej, 727.300 telewizji analogowej, 775.800 internetu oraz 365.200 telefonii - poinformował w komunikacie UPC Polska.
Spółka podała, że łącznie z Aster, wzrost w liczbie sprzedanych usług netto wyniósł 48.700.
"Rok 2011 przyniósł dalszy wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych, co było efektem zarówno wzrostu organicznego, jak i akwizycji Aster, która została przez UPC Polska sfinalizowana 16 września 2011 r. Na koniec czwartego kwartału, UPC i Aster miały łącznie: 727.300 klientów telewizji analogowej, 626.100 telewizji cyfrowej, 775.800 Internetu i 365.200 telefonii" - podało UPC Polska.
"W 2012 roku UPC planuje kontynuować realizację strategii rozwoju obejmującej inwestycje w innowacje oraz unowocześnianie sieci, stymulując tym samym konkurencję infrastrukturalną. Priorytetem będzie również zakończenie integracji spółek, co oznaczać będzie możliwość oferowania takich samych pakietów usług wszystkim klientom" - podała spółka.
UPC Polska podało też, że wzrost liczby klientów telewizji cyfrowej o 41.500 w porównaniu do poprzedniego kwartału potwierdza, że dla liczniejszej grupy odbiorców istotna staje się przede wszystkim cyfrowa jakość, interaktywność oraz większy wybór. Dotychczasowi klienci usługi telewizji analogowej także coraz chętniej wybierają telewizję cyfrową, na skutek czego liczba klientów korzystających z telewizji analogowej sukcesywnie maleje. Ogółem liczba klientów usługi telewizyjnej nieznacznie spadła w ostatnim kwartale 2011 roku z 1.359.400 do 1.353.400.
Wzrost liczby abonentów Internetu o 25.600 w IV kwartale to efekt inwestycji w sieć i konkurencyjnej oferty. Na koniec 2011 roku UPC Polska zmodernizowało 85 proc. sieci do standardu DOCSIS 3.0, co oznacza, możliwość oferowania ultraszybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2.100.000 gospodarstwach domowych.
W czwartym kwartale wzrost o 29.100 abonentów odnotowała także usługa telefoniczna.
Rok 2011 przyniósł znaczące wzrosty w liczbie lojalnych klientów, którzy zdecydowali się na podpisanie umowy na więcej niż jedną usługę. Na koniec czwartego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało 48 proc. abonentów.
UPC Polska i Aster jest częścią Liberty Global, Inc. (PAP)
bas/ osz/