UPC Polska ma 250 tys. abonentów telewizji cyfrowej
...
07.04.2010 | aktual.: 07.04.2010 12:08
07.04. Warszawa (PAP) - UPC ma 250 tys. abonentów telewizji cyfrowej, czyli co czwarty klient firmy korzysta z tej usługi - podał UPC Polska w komunikacie prasowym.
Spółka podała, że usługa telewizji cyfrowej została wprowadzona niespełna dwa lata temu.
"W Europie z cyfrowej telewizji kablowej korzysta już 35 proc. abonentów, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wynosi 23 proc. Jak podaje Cable Europe liczba klientów cyfrowej telewizji kablowej w Europie wynosi obecnie ponad 21,5 miliona, a przychody z tego tytułu przekroczyły już połowę osiąganych przez branżę. Dzięki wielomilionowym inwestycjom operatorów, Polska szybko nadrabia dystans do krajów europejskich w zakresie poziomu cyfryzacji. Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej wśród usług oferowanych przez operatorów kablowych, cyfrowa telewizja kablowa zdobyła w 2009 roku najwięcej nowych klientów, osiągając na koniec grudnia liczbę ponad 748.000 użytkowników. Dane te potwierdzają, że branża kablowa odgrywa istotną rolę w procesie cyfryzacji w Polsce, dlatego UPC, jako lider w branży, realizuje strategię cyfryzacji oraz prowadzi działania edukacyjne, pokazujące płynące z niej korzyści" - napisano w komunikacie.
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych.
W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajdują się ponad 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach.
Na koniec 2009 roku z usług UPC korzystało 1.090.500 klientów, w tym 229.400 abonentów telewizji cyfrowej UPC, 460.600 internetu i 183.900 telefonu. (PAP)
pel/ asa/