Trwa ładowanie...
d2trqdn
08-05-2015 10:36

UPC Polska miało 1,43 mln klientów, którzy korzystali z 2,75 mln usług po I kw.

Warszawa, 08.05.2015 (ISBnews) - UPC Polska miało 1,425 mln klientów, którzy korzystali z 2,75 mln usług na koniec marca 2015 r. roku, podała spółka.

d2trqdn
d2trqdn

"UPC Polska osiągnęło w pierwszym kwartale 2015 r. liczbę 1 004 000 klientów internetu, co czyni spółkę liderem w realizacji Europejskiej Agendy Cyfrowej i rozwoju rynku usług szerokopasmowych na polskim rynku. Ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które znajduje się już w zasięgu nowoczesnej sieci UPC Polska, może korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s" - czytamy w komunikacie.

Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6,8 tys. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych. W I kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 921,7 tys., czyli o 2,9 tys. w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2014 r., a telefonii o 3,5 tys., do poziomu 559,9 tys., podano także w materiale.

Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec I kwartału 266,6 tys.

"Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wyniósł ponad 85%, a potrójną usługę wybrało już ponad 35% klientów" - czytamy dalej.

d2trqdn

Zaznaczono jednocześnie, że w I kwartale wzrost liczby usług wynikał nie tylko z organicznego rozwoju, ale także z konsekwentnego konsolidowania rozdrobnionego rynku - na początku roku UPC Polska sfinalizowało transakcję nabycia 100% udziałów lokalnego operatora telekomunikacyjnego E-Siemianowice, który ma w swoim zasięgu kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych.

"W I kwartale UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczął publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości" - czytamy także w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

"W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98%, a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sekund" - podsumowano w informacji.

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Jest częścią Liberty Global, Inc. W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się obecnie ponad 2,7 mln gospodarstw domowych.

(ISBnews)

d2trqdn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2trqdn